توزیع ۱۰ هزار پرس غذای گرم میان مددجویان تهرانی

توزیع ۱۰ هزار پرس غذای گرم میان مددجویان تهرانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، امروز دوشنبه هفتم مهرماه همزمان با اربعین حسینی مراسم طبخ و توزیع ۱۰ هزار غذا در قالب طرح اطعام حسینی با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران، مهدی مسکنی، دبیرقرارگاه جهادی امام رضا (ع) و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان با مشارکت قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در مسجد هفتاد و دو تن در میدان آزادی برگزار شد.

سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه این تعداد غذا میان خانواده های نیازمند در شهرستان های بهارستان، قدس، شهریار، صباشهر، شاهد شهر، فردوسیه، اسلامشهر و رباط کریم توزیع می شود، گفت: همچنین دو هزار غذای گرم میان عزاداران حسینی در شهر تهران توزیع می شود.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد طرح اطعام و احسان حسینی، گفا: طبق آخرین آمار از ابتدای ماه محرم تا روز گذشته ۵ میلیون پرس غذای گرم در سراسر استان به نیابت از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی طبخ و توزیع شده است.

پرپنچی، ادامه داد: همچنین تاکنون ۲۳۰ هزار بسته معیشتی در قالب طرح احسان حسینی به خانواده های نیازمند ارائه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، بیان کرد: تا روز گذشته ۲۱۰ میلیارد و ۲۰۲ میلیون تومان در طرح اطعام و احسان حسینی هزینه شده است که همه این مبلغ توسط حامیان، نیکوکاران، موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شده است.

توزیع ۱۶۰۰ پرس غذای گرم میان مددجویان کمیته امداد مناطق ۲۱ و ۲۲ تهران

همچنین کامل فیروز مرنی با اعلام توزیع ۱۶۰۰ پرس غذای گرم میان خانواده های تحت حمایت این اداره، گفت: این اقدام به مناسبت اربعین حسینی و با مشارکت مؤسسه خیریه طرح هم نمک در قالب طرح اطعام حسینی انجام شد.

وی، افزود: این تعداد غذای گرم میان ۵۰۰ خانواده تحت حمایت این اداره توزیع شد.

فیروز مرنی، بیان کرد: طرح هم‌نمک از آذرماه ۱۳۹۷ با هدف جمع آوری غذای مازاد مراسم ها و مجالس و توزیع میان نیازمندان راه اندازی شد و در حال حاضر در زمینه‌های مختلف همچون آزادسازی زندانیان، کمک به مناطق محروم، عملیات عمرانی‌و مشارکت در مقابله با بحران‌های کشوری و بلایای طبیعی فعالیت می‌کند.

سرپرست کمیته امداد مناطق ۲۱ و ۲۲ تهران در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد طرح اطعام و احسان حسینی، گفت: از ابتدای ماه محرم با برپایی دو آشپزخانه در مناطق ۲۱ و ۲۲ تهران ۱۷۷ هزار پرس غذای گرم در قالب طرح اطعام حسینی تهیه و میان خانواده های نیازمند توزیع شده است.

وی، ادامه داد: همچنین در این مدت زمان ۷۸۲ بسته معیشتی در قالب طرح احسان حسینی میان خانواده های نیازمند توزیع شده است.

فیروزمرنی، بیان کرد: در مجموع تاکنون برای اجرای پویش اطعام و احسان حسینی، خیران، نهادها و مراکز نیکوکاری تاکنون بیش از ۶ میلیارد و ۳۸۷ میلیون تومان کمک کرده‌اند.

منبع : مهر