توصیه به سرمربی استقلال برای موفقیت/ کمبودهایی که آبی‌پوشان دارند

توصیه به سرمربی استقلال برای موفقیت/ کمبودهایی که آبی‌پوشان دارند

مهدی فنونی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، و در خصوص شرایط این روزهای استقلال و دیدار این تیم برابر ملوان بندر انزلی که پنجشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد، گفت: استقلال ناخواسته وارد یک بحران شده و حاشیه ها به این تیم لطمه زده است. سرمربی استقلال به خاطر لجبازی با چند بازیکن و استفاده نکردن از آنها شرایط تیم را به سوی بحران راهنمایی پیش برده است. او باید نگاهش را نسبت به این مسائل عوض کرده، ارتباط بهتری با بازیکنان برقرار کند و از همه نفرات استفاده کند تا بتواند نتیجه لازم را در دیدارهای آتی برابر حریفان به دست بیاورد.

وی ادامه داد: آبی ها در مقابل سپاهان شکست خوردند و این شکست باعث شد تا سرمربی استقلال برای اینکه از زیر انتقادات و فشارها بیرون بیاید یک بازیکن را قربانی کند، نمی توان سیاوش یزدانی را مقصر اصلی شکست برابر سپاهان قلمداد کرد. فوتبال یک بازی گروهی است و همه در پیروزی و شکست آن نقش یکسانی دارند. بنابراین این تنها فرار رو به جلو ساپینتو بود که می خواست با اخراج سیاوش یزدانی تا حدودی خود را از پاسخگویی به هواداران برهاند.

مهدی فنونی زاده در مورد لجبازی های ساپینتو و استفاده نکردن از برخی بازیکنان هم گفت: یک مربی باید از تمام داشته هایش به بهترین نحو استفاده کند. استقلال نیمکت پرمهره ای دارد و بارها شاهد بوده ایم که برخی بازیکنان با آمدن به زمین توانسته اند نتیجه را تغییر دهند. آمانوف یکی از بازیکنان خوب استقلال در فصل گذشته بود اما در طول این فصل ساپینتو که مدعی حرفه ای گری است حتی یک بار هم از او استفاده نکرد که ببیند آیا او می تواند جواب اعتماد او را بدهد یا خیر. اشتباهات سرمربی استقلال در طول نیم فصل اول زیاد بود. اگر چه هم هواداران و هم پیشکسوتان تحت هر شرایطی از او حمایت کردند اما او نتوانست جو.اب این حمایت را با موفقیت بدهد.

کارشناس فوتبال در مورد شروع فصل نقل و انتقالات و حساسیت آن برای استقلال گفت: کادر فنی باید بهترین بهره را از فصل نقل و انتقالات ببرد. نقاط ضعف استقلال در نیم فصل اول کم نبوده، نبود یک هافبک بازیساز، یک مهاجم شش دانگ و یک مدافع خوش فکر باعث شد استقلال گل های زیادی دریافت کند و گل های کمی را هم به حریفان بزند. کادر فنی باید زودتر لیست ورودی و خروجی خود را به باشگاه ارائه دهد تا مسئولان بتوانند نسبت به جذب بازیکنان جدید اقدام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چه راهکاری وجود دارد تا آبی ها از این شرایط خارج شوند، گفت: فصل گذشته یک استقلال همدل و یکپارچه را دیدیم، حمایت همه جانبه سرمربی از تمامی بازیکنانش باعث شد تا این تیم بتواند با یک وحدت و همدلی تمام توان خود را در مسابقات بگذارد و به قهرمانی برسد. چیزی که امسال شاهد آن تا به امروز نبودیم، اگر استقلال هنوز هم به دنبال قهرمانی است که اعتقاد دارم به آن می تواند برسد باید لجبازی ها، دشمنی و عدم ارتباط را کنار گذاشته تا بتواند با صمیمیت، دوستی و ارائه تمام توان بازیکنان در بازی های پیش رو باعث شود تا استقلال بتواند یک بار دیگر جام را بالای سر ببرد.

وی در پایان و در خصوص دیدار پنجشنبه استقلال برابر ملوان بندرانزلی گفت: ملوان در هفته های اخیر نتایج خوبی به دست آورده و به یک هماهنگی کامل رسیده، استقلال اگر می خواهد همچنان در کورس قهرمانی مانده و منتظر اتفاقات فوتبالی برای تیم های بالاتر از خودش باشد باید ملوان را شکست دهد. حالا که هواداران هم به ورزشگاه می آیند این کار برای استقلال مهمتر خواهد بود، آبی ها باید از وجود تماشاگران شان استفاده کرده و بهترین نتیجه را کسب کنند ضمن اینکه هواداران هم باید تنها از تیم شان حمایت کرده و وارد حاشیه ها نشوند تا استقلال بتواند با آرامش به آنچه به دنبالش است دست پیدا کند.