توضیح رئیس برگزاری مسابقات دوومیدانی در مورد ویدئو جنجالی کیش

توضیح رئیس برگزاری مسابقات دوومیدانی در مورد ویدئو جنجالی کیش

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که مسابقات ماراتن به دلیل مسافت زیاد برگزاری در همه جای دنیا همواره با چالش های جدی برای شرکت کنندگان و برگزارکننده ها همراه است ، مسابقه ماراتن کیش با وجود مسیر ۴۲ کیلومتری با استقبال زیاد ورزشکاران، به خوبی برگزار شد و به پایان رسید.

پیام دیباج رئیس برگزاری این مسابقات در خصوص فیلم منتشر شده از لحظه شروع مسابقه گفت: در این رقابت مهیج نکات حائز اهمیتی وجود داشت که به واسطه برخی شیطنت ها از نگاه مخاطبان فضای مجازی دور مانده است:

۱- این رقابتها با مجوز موسسه ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش و با همکاری پلیس راهور، نیروی انتظامی، اورژانس ، حراست سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش ،هیات های ورزشی و بسیاری نهادهای دولتی و خصوصی به صورت کاملا رسمی برگزار شد.

۲- همانند تمامی ماراتن ها و براساس استانداردهای بین المللی در این مسابقه نیز علاوه بر راهنماهای کنار مسیر، موتورمارشال از خط شروع راهنمای مسیر بوده تا شرکت کنندگان در مسیر درست حرکت کنند اما با توجه به اینکه برخی از شرکت کنندگان در جلسه توجیهی حضور نداشته ونسبت به مسیر و راهنماها آگاهی نداشتند شاهد سردرگمی تعدادی از آنان در ابتدای رقابت بودیم که این موضوع چندثانیه بیشتر طول نکشید.

۳- مسابقه ماراتن کیش در دو بخش بانوان و آقایان در مسافت ۴۲ کیلومتر برگزار شد و درطول این مسیر هیچ شرکت کننده ای از مسیر منحرف نشده وبه واسطه تمهیدات پیش بینی شده تمامی شرکت کننده ها مسیر درست را پیمودند و رقابتی مهیج و جذاب را تجربه کردند که نشان می دهد برنامه ریزی خوبی برای برگزاری این رقابت انجام شده و نهادهای مرتبط نیز با همکاری ارزشمندشان کمک شایانی به کیفیت اجرای مسابقه کردند.

۴- ناهماهنگی اشاره شده در فیلم به صورت لحظه ای و در بخش آقایان به دلایل ذکر شده روی داد و بخش بانوان رقابتها با پوشش اسلامی از نقطه شروع با نظم و هماهنگی کامل ورزشکاران انجام شد.

۵- از دیگر نقاط قوت این مسابقات حضور هستی صادقی تبار و فرزاد خلیلی دو دونده‌ توانیاب بود که در مسافت ۴۲ کیلومتر مسیر مسابقه را با ویلچر پیموده و به خط پایان رسیدند.

وی در پایان با بیان اینکه برگزاری این رقابت ها ظرفیتی برای جذب گردشگر، ایجاد نشاط اجتماعی، توسعه ورزش همگانی و معرفی جاذبه های جزیره کیش به کشور و دنیا است افزود: با توجه به استقبال زیادی که از برگزاری این مسابقه شد و علاقمندی بسیاری از ورزشکاران این رشته از سراسر کشورمان، تلاش می کنیم در مسابقات آتی با برنامه ریزی دقیق تر ، شهروندان و گردشگران عزیز جزیره کیش شاهد برگزاری مسابقه ای بی نظیر در جهت رشد ورونق گردشگری ورزشی در این جزیره باشند.

لازم به ذکر است بیش از ۵۰۰ نفر در دوبخش آقایان و بانوان در این مسابقه شرکت کردند که در پایان نتایج ذیل به دست آمد:

مسافت ۱۵ کیلومتر خانم ها:
– اول: ماهزاده نجار
– دوم: ندا خصالی
– سوم: پریا فاضلی

مسافت ۱۵ کیلومتر آقایان:
– اول: مرتضی بیرانوند
– دوم: عظیم ذوالفقاری
– سوم: حمید اعتمادی

مسافت ۴۲ کیلومتر خانم ها:
– اول: راضیه تیرانچی
– دوم: آوا نصیریان
– سوم: ناتاشا عباسیان

مسافت ۴۲ کیلومتر آقایان:
– اول: علی اکبر بذری
– دوم: علی قره غیبی
– سوم: امیر مهیار باقری

منبع : مهر