توپ به دستان کوچک در کنار بزرگان/ شروع مسیری برای آینده درخشان

توپ به دستان کوچک در کنار بزرگان/ شروع مسیری برای آینده درخشان

به گزارش خبرنگار مهر، سومین سالی است که فدراسیون جهانی هندبال یک هفته را با هدف توسعه این رشته وزرشی توپی مهیج به عنوان هفته جهانی هندبال معرفی کرده و از فدراسیون های کشورها خواسته تا در این روز برنامه هایی را برای ترغیب کودکان و نوجوانان و خانواده ها برای پرداختن به این رشته فراهم کنند.

در سومین سال اجرای این طرح فدراسیون هندبال کشورمان هم طی یک مراسم ویژه و شاد از خانواده ها و علاقه مندان این رشته دعوت کرد تا ساعاتی را در سالن هندبال با این رشته آشنا شوند. در این مراسم دوساعته، رئیس فدراسیون هندبال به همراه خانواده خود، ملی پوشان دو تیم هندبال بزرگسالان که به زودی راهی بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی شده و تیم هندبال نوجوانان دختر که دو هفته آینده راهی دیدارهای جهانی مقدونیه می شوند به همراه مربیان خارجی تیم ملی زنان و مردان و دیگر مربیان تیم های ملی حاضر بودند.

توپ به دستان کوچک در کنار بزرگان/ شروع مسیری برای آینده درخشان

ووسلین ویوویچ سرمربی خارجی تیم ملی هندبال مردان ایران

در این مراسم رئیس فدراسیون با ایراد سخنانی این روز را شروعی برای آشنایی نسل آینده با این رشته عنوان کرد. در ادامه هم ملی پوشان و مربیان ایرانی و خارجی تک به تک با کودکان و نوجوانان حاضر در سالن دست به توپ شده و آنها را با این رشته آشنا کرده و ساعتی هندبال بازی کردند.

یکی از هدف های فدراسیون جهانی هندبال که در چند سال گذشته به جدیت دنبال آن است توسعه این رشته در کشورهای ضعیف تر و حمایت از تیم های ضعیف این رشته است به طوریکه با افزایش تعداد سهمیه های حاضر در رقابت های جهانی، برگزاری مسابقات منطقه ای، برپایی دوره های آموزشی متنوع و … قصد دارد زمینه رشد این رشته را در آینده فراهم کند به طوریکه این ورزش این روزها در کانون توجه طرفداران ورزش دنیا قرار گرفته است.

هندبال مانند والیبال و فوتبال رشته ای است که هم هندبال سالنی دارد هم ساحلی و رشته ای که چه در زمین و چه در روی شن های ساحلی می تواند بازیکنان و علاقه مندان خود را جذب کند. شاید همین جذابیت ها باعث شده تا کم کم شاهد توسعه این رشته در دنیا باشیم به طوریکه قهرمانی های پیاپی برخی تیم های قدیمی شکسته شده و تیم های نوپا با سرمایه گذاری در این رشته در حال رسیدن به تیم های مدعی هستند. تیم های نوپا تجربه حضور در میادین جهانی را کسب می کنند تا بتوانند آینده این رشته را دگرگون کنند.

یکی از برنامه های اجرا شده توسط فدراسیون جهانی برگزاری هفته هندبال است. در این هفته کشورها هم به صورت آنلاین و هم آفلاین و هم با برگزاری جشن بر اهمیت این رشته تاکید کردند. همین طور بسیاری از کشورها با اجرای برنامه های متنوعی زمینه آشنایی سهامداران و سرمایه گذاران اقتصادی بر روی این ورزش تمرکز کردند.

همین طور برخی کشورها با برنامه های تبلیغاتی تلویزیونی و … بهترین ها و موثرترین ورزشکاران، مربیان و داوران خود را با بیان خاطراتشان به مردم معرفی کردند.

توپ به دستان کوچک در کنار بزرگان/ شروع مسیری برای آینده درخشان

شاهو نصرتی بازیکن تیم ملی هندبال مردان

در سایت فدراسیون جهانی هندبال گزارش کاملی از برنامه های کشورهای مختلف منتشر شد. از هندوستان، آفریقا، نروژ ترکیه، کلمبیا، و آرژانتین و آلمان و … تا ایران.

تصاویر برگزاری مراسم هفته جهانی هندبال در ایران هم بر روی سایت جهانی هندبال و شبکه های اجتماعی جهانی این رشته بازتاب بسیار وسیعی داشت به طوریکه گزارش فدراسیون جهانی با عکس دسته جمعی حاضرین در سالن تهران منتشر شده است.

توپ به دستان کوچک در کنار بزرگان/ شروع مسیری برای آینده درخشان

بازتاب مراسم روز جهانی هندبال در ایران بر روی سایت فدراسیون جهانی

منبع : مهر