توکیو آماده عرضه گاز طبیعی مایع به اروپا است

توکیو آماده عرضه گاز طبیعی مایع به اروپا است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه های ژاپنی امروز چهارشنبه گزارش دادند که توکیو آماده است تا در صورت تشدید اوضاع بر سر بحران اوکراین و متعاقب آن اختلال در تحویل گاز روسیه به اروپا، گاز طبیعی مایع (LNG) به کشورهای اروپایی عرضه کند.

طبق اعلام منابع ژاپنی، انتظار می‌رود که بیانیه‌ای رسمی در این باره در اواخر امروز چهارشنبه منتشر شود. ژاپن در نظر دارد قبل از عرضه گاز به کشورهای اروپایی از ذخایر کافی این منبع انرژی برای خود اطمینان حاصل کند. حجم و زمان تحویل در این رابطه مشخص نشده است.

این در حالی است که پیشتر آمریکا به دست به دامن قطر برای تامین گاز اروپا در صورت وقوع هرگونه برخورد احتمالی با روسیه شده بود.

پیشتر نیز مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داده بود که این اتحادیه در حال مذاکره با ایالات متحده و همچنین قطر و آذربایجان است تا در صورتی که روسیه تصمیم به قطع یا توقف عرضه گاز بگیرد، تأمین گاز در اروپا با مشکل مواجه نشود.

غربی‌ها و در رأس آنها آمریکا، روسیه را به آماده شدن برای تهاجمی همه جانبه به اوکراین متهم می‌کنند. کرملین اما با رد این اتهامات می‌گوید که این آمریکا و ناتو هستند که مسبب اصلی ایجاد تنش‌ها در شرق اروپا محسوب می‌شوند.

منبع : مهر