تکواندوکاران ایران بازهم صاحب نقره و برنز شدند/ برنامه روز پایانی

تکواندوکاران ایران بازهم صاحب نقره و برنز شدند/ برنامه روز پایانی

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه دوازدهمین دوره رقابتهای پومسه قهرمانی جهان که با حضور ۷۶۰ تکواندوکار از ۶۳ کشور به میزبانی کره جنوبی در شهر «گویانگ» جریان دارد، امروز شنبه سوم اردیبهشت در روز سوم حاصل تلاش تکواندوکاران اعزامی کشورمان یک مدال نقره و یک برنز بود.

امیرعلی علیزاده در گروه B رقابت‌ها و در حضور ۱۴ تکواندوکار به مرحله دوم صعود کرد و سپس با امتیاز ۷.۲۱ نماینده سنگاپور را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. او در این مرحله نتیجه را به رقیب واگذار کرد و با کسب مدال برنز، بعد از ۱۰ سال ایران را در رده نوجوانان پسر در رقابت‌های جهانی صاحب مدال کرد.

در بخش دو نفره تیمی بالای ۳۰ سال ۱۷ تیم حضور داشتند که ۸ تیم به فینال رقابت‌ها راه پیدا کردند. تیم دو نفره بالای ۳۰ سال ایران با ترکیب بهشتی و فرهمند ضمن صعود، از گروه ۸ تیمی خود به فینال راه پیدا کرد و با اختلاف اندک برابر نمایندگان اسپانیا نتیجه را واگذار کرده و روی سکوی نایب قهرمانی جهان ایستاد.

تیم اعزامی ایران در بخش، دو نفره زیر ۳۰ سال و علی سلمانی در بخش انفرادی بالای ۳۱ سال از دست یابی به مدال بازماند.

برنامه روز پایانی

فردا یکشنبه چهارم اردیبهشت ماه و در روز پایانی این دوره از رقابتها محمد تقی حاتمی در رده سنی ۴۱ تا ۵۰ سال، مرجان سلحشوری در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال و نادر خدامرادی در رده سنی ۶۱ تا ۶۵ سال مسابقه خواهند داشت.

محمد تقی حاتمی در گروه B رقابت‌ها با ۱۲ نفر تکواندوکار برای صعود به دیدار نهایی تلاش می‌کند. مرجان سلحشوری در شلوغ‌ترین گروه کل مسابقات با حضور ۴۸ نفر قرار دارد. وی پس از یک دور دور استراحت، با برنده دیدار کرواسی و مغولستان بازی کند و در صورت پیروزی، به مصاف یکی از نمایندگان ویتنام، اتریش و یا مجارستان می‌رود.

نادر خدامرادی آخرین نماینده ایران در این رقابت‌ها در تک گروه ۱۴ نفره جای دارد و کشورهای آمریکا، چین تایپه، اسپانیا و مکزیک رقیبان اصلی نماینده پومسه کشورمان خواهند بود.

منبع : مهر