تکواندو قهرمانی جهان| مردانی به برنز رسید، خدابنده حذف شد/ کیانی و رضایی نمایندگان ایران در روز پنجم

تکواندو قهرمانی جهان| مردانی به برنز رسید، خدابنده حذف شد/ کیانی و رضایی نمایندگان ایران در روز پنجم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی تکواندو ایران در روز چهارم از بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان دو نماینده در اوزان 87+ کیلوگرم مردان و 73+ کیلوگرم زنان داشت و سجاد مردانی موفق به کسب سومین مدال برنز تکواندو کشورمان شد.

کاپیتان تیم ملی کشورمان در وزن ۸۷+ کیلوگرم، در دور نخست برابر آلوارز از ونزوئلا با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید. وی در این دیدار راند اول را 3 بر صفر به سود خود خاتمه داد، در راند دوم این حریف ونزوئلایی بود که 7 بر 6 به پیروزی دست یافت، اما مردانی در راند سوم 4 بر یک به برتری رسید. 

مردانی در مبارزه دوم به مصاف آندری هابار از اوکراین رفت و به برتری ۲ بر صفر رسید. مردانی در این مبارزه در راند نخست ۳ بر ۲ حریف خود را شکست داد و در راند دوم نیز مقابل حریفش به برتری ۴ بر یک رسید. او در مرحله یک هشتم نهایی و در پیکار با  آن از گامبیا 2 بر صفر و با نتایج 3 بر یک و 4 بر یک صاحب برتری و راهی مرحله نیمه نهایی شد. 

نماینده سنگین وزن کشورمان در این مرحله به مصاف کارلوس سانورس دارنده مدال نقره دوره قبل و رنکینگ پنج دنیا از مکزیک رفت و با برتری ۲ بر یک مقابل حریف خود مدال برنزش را قطعی کرد. راند اول این مبارزه را مردانی ۳ بر یک به سود خاتمه داد، اما در راند دوم دو تکواندوکار به تساوی ۳ – ۳ رضایت دادند که حریف مکزیکی پیروز این راند لقب گرفت. در پایان راند سوم نیز دو تکواندوکار به تساوی ۲-۲ رسیدند و این بار نیز حریف مکزیکی از سوی داوران برنده لقب گرفت تا سرگروه تیم ملی کشورمان علی‌رغم شایستگی از رسیدن به دیدار نهایی باز بماند. 

مردانی  9 سال قبل و در مسابقات جهانی 2013 مکزیک و در شهر «پائوبلا» نیز موفق به کسب مدال نقره شده بود، اما این بار در شهر «گوادالاخارا» عنوان سوم جهان را به خود اختصاص داد. 

اکرم خدابنده دیگر نماینده ایران در مسابقات روز چهارم بود که در وزن 73+ کیلوگرم باید در دور نخست باید نماینده کنیا مبارزه می‌کرد که به دلیل عدم حضور حریفش در وزن‌کشی، خدابنده راهی دور دوم شد. کاپیتان تیم ملی بانوان در این مرحله مقابل «لورنا براندل» از آلمان و دارنده رنکینگ اول جهان 2 بر صفر و با نتایج 10  بر 4 و 3 بر یک بازنده و از دور رقابت‌ها کنار رفت. 

پیش از مردانی، رضا کلهر در وزن ۶۸- کیلوگرم و مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم آقایان دو مدال برنز را کسب کرده بودند. ابوالفضل عباسی در وزن ۸۷- کیلوگرم، غزل سلطانی در وزن ۴۹- کیلوگرم، نرگس میرنواللهی در وزن 62- کیلوگرم و زینب اسماعیلی در وزن 67- کیلوگرم نیز برابر رقبا شکست خوردند.

همچنین امروز (جمعه – ۲۷ آبان ماه) در پنجمین روز مسابقات، ناهید کیانی ملی پوش شایسته ایران در وزن ۵۳- کیلوگرم در گروه ۴۴ نفره در دور اول استراحت خواهد کرد، سپس با برنده دیدار بریتانیا – نروژ روبه‌رو خواهد شد. در سمت جدول کیانی حریفانی از کشورهای آلمان، سریلانکا، ساحل عاج، تونس، چین تایپه، چین، گینه و اسلواکی حضور دارند.

در گروه آقایان نیز متین رضایی قهرمان نوجوانان جهان در سال ۲۰۲۲ صوفیه، در دور نخست وزن ۶۳- کیلوگرم دیوی گاردیو از کلمبیا را پیش رو دارد و در صورت پیروزی با هاکان رچپر قهرمان نامدار ترکیه‌ای و دارنده رنکینگ چهار جهان مواجه می‌شود. در سمت جدول رضایی، نمایندگان کشورهای ازبکستان، آذربایجان، بریتانیا، مصر، بلژیک، تونس، قزاقستان، آلبانی، قبرس، سریلانکا و کرواسی حضور دارند.

هدایت تیم ملی تکواندو بانوان برعهده مینو مداح به‌عنوان سرمربی است و ندا زارع و مهروز ساعی به‌عنوان مربی وی را همراهی می‌کنند. در گروه آقایان نیز بیژن مقانلو سرمربی است و مسعود حجی زواره و  نعیما خواجوی مربیان تیم ملی هستند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم