تکواندو نونهالان جهان| کسب 2 مدال طلا و یک نقره دیگر توسط نمایندگان کشورمان/ دختران ایران قهرمان شدند

تکواندو نونهالان جهان| کسب 2 مدال طلا و یک نقره دیگر توسط نمایندگان کشورمان/ دختران ایران قهرمان شدند

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه مبارزات روز پایانی مسابقات تکواندو قهرمانی نونهالان جهان که در بلغارستان و شهر صوفیه جریان داشت، تکواندوکاران کشورمان موفق به کسب دو مدال طلا و یک مدال نقره دیگر شدند. 

در وزن ۳۷- کیلوگرم، پرنیان ساکی آخرین نماینده دختران ایران ابتدا با نتیجه 2 بر صفر در راند شماری به ترتیب «الینا کریموا» از بلغارستان، «گلسان» از استرالیا، «عیوضیان» از ارمنستان را شکست داد، اما در دیدار نهایی با نتیجه 2 بر صفر مغلوب «سینگ تونگ» از تایلند شد و به مدال نقره بسنده کرد.

بر همین اساس تیم ایران در بخش دختران با کسب چهار مدال طلا، یک نقره و یک برنز  بالاتر از همه تیم‌ها عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. باران جمال لیوانی، ساینا علیپور، پرنیان نوری و حنا زرین‌کمر چهار نشان طلا، پرنیان ساکی یک مدال نقره و فاطمه باقرزاده هم یک نشان برنز در این رقابت‌ها کسب کردند.

در وزن ۴۹- کیلوگرم پسران محمد مهدی سعادتی کار خود را برتری 2 بر صفر و با نتایج (15 بر 2 و 14 بر 2) برابر «ون ین» از چین تایپه آغاز کرد و سپس با نتایج 11 بر یک و 19 بر 7 در دو راند مقابل «مکانجولا» از بریتانیا پیروز شد و در ادامه و با یک مبارزه برتر و تماشایی 14 بر یک و 12 بر یک «رنیچ» از کرواسی را پشت سر گذاشت به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله «دوستان نژمی خانوف» از قزاقستان را در دو راند متوالی (11 بر 8 و 10 بر 7) شکست داد و راهی مبارزه پایانی شد. سعادتی در دیدار نهایی نیز «لی این سئوک» از کره جنوبی را در دو راند با نتایج 19 بر 7 و 5 بر 3 از مقابل برداشت و به مدال طلا رسید.

رادین زینالی دیگر نماینده کشورمان در رقابت‌های امروز بود که در وزن 61- کیلوگرم پسران به رقابت پرداخت. زینالی ابتدا در دور نخست با انصراف «ماچادو» نماینده برزیل به مرحله بعد صعود کرد و سپس «کیم سیئون» از کره جنوبی را در دو راند متوالی و با نتایج (13 بر 7 و 14 بر 9) شکست داد. او در دور سوم نیز مقابل «توچنای» از ترکیه 2 بر صفر (18 بر 4 و 10 بر 8) به پیروزی رسید. زینالی در مرحله نیمه نهایی هم به دیدار «آرتور پاک» از قزاقستان رفت و در دو راند با نتایج 7 بر 4 و یک – یک (انتخاب برنده توسط سیستم) پیروز شد و پای به مبارزه پایانی گذاشت.

نماینده وزن ۶۱- کیلوگرم کشورمان در دیدار فینال برابر نیکو ججوبریدزه از گرجستان در دو راند به برتری رسید و  صاحب مدال طلا شد.

محمدحسین تقی‌پور نیز در وزن 57- کیلوگرم آخرین نماینده کشورمان بود که پس از استراحت در دور نخست، با شکست 2 بر یک در راند شماری مقابل «والدز» از مکزیک از دور مسابقات کنار رفت. 

در پایان این رقابت‌ها باران جمال لیوانی، ساینا علیپور، پرنیان نوری، حنا زرین کمر، محمدمهدی سعادتی و رادین زینالی شش نشان طلا، پرنیان ساکی و محمدعرفان زارع دو مدال نقره و فاطمه باقرزاده هم یک نشان برنز کسب کردند.

انتهای پیام/ 

منبع : تسنیم