تیم مذاکره‌کننده از بحث غنی‌سازی و راستی‌آزمایی کوتاه نیاید

تیم مذاکره‌کننده از بحث غنی‌سازی و راستی‌آزمایی کوتاه نیاید

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صباغیان ظهر امروز (چهارشنبه ۱۷ فروردین ماه) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی در رابطه با مذاکرات وین گفت: آزموده را آزمودن خطاست و مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود. تذکر من به دیپلمات‌های کشور است که امروز در حال مذاکره هستند. آنچه مشخص است، این است که شرایط خیلی برای ما روشن و شفاف نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به صحبت‌هایی که مطرح شده، به نظر می‌رسد برخی آقایان به شعارهایی که قبلاً مطرح کرده‌اند، چندان پایبند نیستند. ایران به همه تعهدات خود عمل کرده است. طبق موازین و بیانات رهبر انقلاب، می‌دانیم که تعهدات آمریکا باید راستی‌آزمایی شود.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تیم مذاکره‌کننده مراقب عزت مردم ایران باشند و دقت کنند که کلاه بر سر آنها نرود. اگر کلاهی بر سر آنها گذاشته شود، درواقع بر سر ملت ایران کلاه گذاشته شده است.

وی تأکید کرد: تیم مذاکره‌کننده باید بداند دشمن، دشمن است و باید در مقابل آن از حقوق ملت ایران دفاع کند. من دوره قبل از کسانی بودم که به برجام اعتراض داشتم. کاری نکنند بعداً بگوییم که خدا پدر و مادر ظریف را بیامرزد.

صباغیان اضافه کرد: احساس می‌شود برخی آقایان نسبت به بحث غنی‌سازی و راستی‌آزمایی دارند کوتاه می‌آیند اما ما باید محکم بایستیم و خدا هم به ما کمک خواهد کرد. همچنین حوادث جهانی و اتفاقات میان اوکراین و روسیه بسیاری از معادلات را بر هم خواهد زد.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خدای ناخواسته طوری نشود که عزت مردم فروخته شود؛ مردم فقر و تحریم را نمی‌خواهند ولی بی‌عزتی را هم نمی‌خواهند.

منبع : مهر