تیم والیبال سیرجان چهره متفاوتی در مرحله نیمه‌نهایی نخواهد داشت

تیم والیبال سیرجان چهره متفاوتی در مرحله نیمه‌نهایی نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از فدراسیون والیبال، تیم فولاد سیرجان ایرانیان مدافع عنوان قهرمانی با پیروزی در دو بازی رفت و برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل لبنیات هراز آمل، راهی مرحله نیمه‌نهایی شد تا حریف مقاومت شهداب یزد در این مرحله شود.

سعید رضایی با اشاره به سطح بالا و متفاوت لیگ برتر والیبال امسال، گفت: به‌طور معمول بهتر است در پایان لیگ برتر درخصوص سطح و کیفیت مسابقات برگزار شده، صحبت شود اما تا این‌جای کار، شاهد برگزاری رقابت‌های بسیار نزدیکی بین تیم‌ها بودیم. متفاوت بودن لیگ امسال ناشی از چند عامل است که یکی از آن‌ها تقسیم بازیکنان در تیم‌های مختلف بود و همین مسئله بازی‌ها را نزدیک کرد.
وی با بیان این‌که یکی دیگر از این دلایل به نوع برگزاری مسابقات برگردد، افزود: فاصله کم زمانی بین بازی‌ها و سفرهای متعدد، بسیاری از تیم‌ها را دچار افت و خیز کرد. برخی تیم‌ها در مراحل اولیه دچار آسیب‌های فراوان شدند. ضمن این‌که شیوع کرونا هم تیم‌ها را دچار نوسان کرد.
رضای تصریح کرد: بنابراین اتفاقات و باخت‌ها رقم خورده نه‌تنها به دلیل مسائل فنی بود، بلکه شیوع کرونا، فشردگی لیگ و سفرها هم روی آن اثر گذاشت. مجموع این عوامل موجب رقم خوردن نتایج متفاوت در لیگ امسال شد. هیچ تیمی در حاشیه امنیت نبود ولی همه این‌ها، مسائل فنی را زیر سوال نمی‌برد. چراکه تلاش و زحمات تیم‌ها، درنهایت لیگی را رقم زد که غیرقابل پیش‌بینی است.
سرمربی تیم فولاد سیرجان ایرانیان درخصوص حذف دور از انتظار برخی تیم‌ها در مرحله پلی‌آف، افزود: من تنها می‌توانم درباره تیم سیرجان صحبت کنم. چون صحبت کردن در کسوت یک مربی درخصوص سایر تیم‌ها اصلاً درست نیست. چون تیم‌ها زحمت کشیدند و این اتفاق ممکن بود برای هر تیمی رخ دهد. زیبایی ورزش به غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است. همه تیم‌ها تلاش کردند و جنگیدند. تیم سیرجان هم مقابل لبنیات هراز آمل با آن بازیکنان فوق‌العاده، جنگید و این نتایج ثبت شد. سعی کردیم در بازه هشت الی ۱۰ روزه تمرین کنیم و مشکلات و نواقص را برطرف کرده و برنامه‌ریزی کنیم.
وی ادامه داد: مهم‌ترین بخش این بود که مجموعه سیرجان و به‌خصوص بازیکنان از نظر روحی به این نتیجه رسیدند که توانایی‌های لازم دارند و آن را در جریان بازی به نمایش گذاشتند. تیم فولاد سیرجان مصدومیت‌های بسیار زیادی داشت که هیچ‌وقت آن را عنوان نکردیم و دوست هم نداشتیم این کار را انجام دهیم ولی با این حال تمام بازیکنان تیم اعم از ایرانی و خارجی با تمام آسیب‌هایی که داشتند بازی کردند و این مسئله برای مجموعه باشگاه ارزشمند بود. خوشحالم که نتیجه زحمات بازیکنان و کادرفنی با برد داده شد تا همه بدانیم که به دنبال زحمت کشیدن و جنگیدن، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.
رضایی در پاسخ به این‌که آیا در مرحله نیمه‌نهایی قرار است چهره متفاوتی از تیم فولاد سیرجان ایرانیان به نمایش گذاشته شود؟ گفت: خیر. با همین چهره‌ای که داشتیم مرحله نیمه‌نهایی را آغاز می‌کنیم. سعی می‌کنیم با برطرف کردن مشکلات‌مان جلو برویم. مطمئناً مقاومت شهداب یزد نیز استراتژی خاص خود را برای این مرحله دارد و ما هم همین‌طور. اما از همه مهم‌تر این است که خوب ریکاوری کنیم و مصدومان شرایط خوبی داشته باشند تا بتوانیم با کار تاکتیکی، فنی و حفظ روحیه جنگندگی، فارغ از هر نتیجه‌ای که رغم می‌خورد، در رقابتی خوب قرار بگیریم.
دیدارهای دور رفت و برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال مردان سال ۱۴۰۰ روزهای جمعه سیزدهم و یکشنبه پانزدهم اسفندماه در سالن فدراسیون برگزار خواهد شد و در صورت نیاز به مسابقه سوم، این دیدارها روز سه‌شنبه هفدهم اسفندماه انجام می‌شود.

منبع : مهر