تیم کشتی آزاد جوانان ناشنوای ایران نایب قهرمان جهان شدند

تیم کشتی آزاد جوانان ناشنوای ایران نایب قهرمان جهان شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، آزادکاران جوان ناشنوا از صبح امروز – شنبه ۱۸ شهریور ماه در پنجمین دوره مسابقات قهرمانی جهان کشتی ۲۰۲۳ ناشنوایان در بیشکک قرقیزستان به مصاف حریفان رفتند و در پایان با کسب ۶ مدال رنگارنگ عنوان نایب قهرمانی را به دست آوردند، قزاقستان بر سکوی نخست ایستاد و ترکیه سوم شد.

برای تیم ایران علیرضا رمضانی و بهنیا امامی مدال طلا، شاهرخ شکوهی و ابوالفضل محمدی مدال نقره و یاشار حسینی و محمدحسن رحیمی مدال برنز را به دست آوردند.

نتایج مسابقات جوانان آزادکار به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا رمضانی در دور اول ۱۰ بر ۰ کشتی گیر اوکراین را شکست داد، در دور دوم ۱۲ بر ۲ حریف قزاق خود را مغلوب کرد، در نیمه نهایی ۱۰ بر ۰ کشتی گیر آمریکایی رو شکست داد و در فینال ۱۳ بر ۰ کشتی گیر ترک را شکست داد و قهرمان شد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم بهنیا امامی در دور اول کشتی گیر قزاق را با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش روی برداشت و در دور دوم کشتی گیر ترکیه را ۱۰ بر صفر شکست داد و مدال طلا را کسب کرد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم شاهرخ شکوهی حریف ترک را ضربه فنی کرد و در دومین مبارزه نیز کشتی گیر قزاقستان را ضربه فنی کرد در فینال مقابل کشتی گیر هند ضربه فنی شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۵ کیلوگرم ابوالفضل محمدی در دور اول کشتی گیر ارمنستان را ضربه فنی کرد، در مصاف با کشتی گیر اوکراین ۱۲ بر ۲ به برتری رسید، در فینال ۱۴ بر ۴ مغلوب کشتی گیر قزاق شد و به مدال نقره مسابقات رسید.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یاشار حسینی در کشتی اول ۸ بر ۱ نتیجه را به حریف قراقستانی واگذار کرد و در کشتی دوم به دلیل انصراف حریف ترک، حسینی برنده میدان معرفی شد، حسینی در مصاف با کشتی گیر اوکراین ضربه فنی شد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۸۶ کیلوگرم محمدحسن رحیمی در دور اول کشتی گیر قزاق را ۱۳ بر ۰ مغلوب کرد و در دومین مسابقه خود ۱۲ بر ۴ مغلوب کشتی گیر آمریکا شد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۷۰ کیلوگرم سید امیرعباس رزاقی برابر حریف ترک ضربه فنی شد و در مبارزه دوم ۱۳ بر ۳ نتیجه را به کشتی گیر ارمنستان واگذار کرد، در مصاف با کشتی گیر قزاقستان ۱۱ بر ۰ مغلوب شد.

مسابقات قهرمانی جهان کشتی آزاد بزرگسالان ناشنوایان از صبح فردا – یکشنبه ۱۹ شهریور ماه در بیشکک قرقیزستان برگزاری می‌گردد.