ثبت‌نام متقاضیان نهضت ملی مسکن از مرز یک میلیون نفر گذشت

ثبت‌نام متقاضیان نهضت ملی مسکن از مرز یک میلیون نفر گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، طبق تازه‌ترین آمار ارائه شده توسط وزارت راه و شهرسازی تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۹ هزار و ۸۰ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه این دولت قرار گرفته است. متقاضیان واقعی مسکن می‌توانند با داشتن چهار شرط تأهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند. همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متأهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

یادآور می‌شود، سامانه ثمن به نشانی saman.mrud.ir یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط رئیس‌جمهور و از ۲۸ مهرماه به منظور ثبت‌نام و پایش متقاضیان واقعی مسکن آغاز به کار کرد. متقاضیان این امکان را دارند تا طی یک ماه و حداکثر تا ۲۸ آبان با داشتن چهار شرط عنوان شده نسبت به تقاضای خود برای مسکن اقدام کنند.

منبع : مهر