جبران خسارت دیدگان سیل از ۲ منبع مالی در صندوق حوادث

جبران خسارت دیدگان سیل از ۲ منبع مالی در صندوق حوادث

رئیس کل بیمه مرکزی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه تعهدات صنعت بیمه در قبال خسارت دیدگان سیل اخیر در دو سطح انجام خواهد شد، گفت: شرکت‌های بیمه موظف هستند خارج از تشریفات رایج اداری به تمامی تعهدات خود در قبال بیمه گذاران خسارت دیده سیل اخیر اقدام کنند.

مجید بهزاد پور، افزود: به دنبال فرمان مقام معظم رهبری در خصوص ترمیم خسارات سیل اخیر و حمایت از آسیب دیدگان، افزود: خسارات واحدهای تحت پوشش بیمه حوادث با جدیت و به سرعت ارزیابی و فرایند پرداخت آن آغاز خواهد شد.

وی با تفکیک این بیمه نامه‌ها از تعهدات “صندوق حوادث طبیعی” تصریح کرد: بخش اندکی از منابع صندوق یادشده از محل پرداخت‌های مردم در قبوض برق و بخش عمده‌ای از آن توسط سازمان برنامه و بودجه تأمین خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، فقدان منابع مالی و اعتبارات کافی، مانع ارزیابی خسارات نیست و همکاران ما با دقت میزان خسارت‌های سیل زدگان را برآورد خواهند کرد.

رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر عزم جدی دولت و صنعت بیمه برای رفع دغدغه‌های زیان دیدگان حوادث طبیعی ابراز امیدواری کرد: با تأمین اعتبارات پیش بینی شده در قانون، روند پرداخت خسارات واحدهای آسیب دیده فراهم شود.

منبع : مهر