جدیدترین موضع گیری حزب الله درباره اوکراین

جدیدترین موضع گیری حزب الله درباره اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت: میانجیگر آمریکایی در بحث اکتشاف گاز در لبنان طی چند روز گذشته به لبنان آمد تا نقش روباه را در تقسیم پنیر میان متخاصمین بازی کند.

وی توضیح داد: برای اینکه بتوانیم در آب‌های سرزمینی خود به دنبال استخراج گاز باشیم و با پول آن بدهی‌هایمان را بپردازیم او(میانجی آمریکایی) می‌گوید که ممکن است میدان گازی میان شما و اسرائیلی‌ها در عملیات حفاری در آب مشترک باشد.

رعد افزود: گاز خود را در آب‌هایمان مدفون باقی خواهیم گذاشت تا بتوانیم مانع دست درازی اسرائیلی‌ها به قطره‌ای از آب‌هایمان شویم. ما کوته بین نیستیم و دشمن و کسانی که با او در ارتباطند، اعم از میانجی و غیرمیانجی، بدانند تا زمانیکه ما به دنبال اکتشاف گاز و بهره مندی از آن به شکلی که خودمان می‌خواهیم نباشیم، اسرائیلی‌ها نمی‌توانند در همسایگی ما به دنبال جستجوی گاز باشند.

رعد همچنین در خصوص بیانیه وزارت خارجه لبنان درباره بحران اوکراین گفت: این بیانیه به مزاج برخی از لبنانی‌هایی که غرب را دوست دارند خوشایند است؛ اما لبنان هیچ ربطی به اوکراین و روسیه ندارد. سفیر آمریکا در طول شب به دنبال تماس با همه دنیا بود تا بیانیه‌ای صادر کنند که در آن موضعی مخالف آمریکا نباشد.

منبع : مهر