جزئیاتی از نشست فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی با حضور علی باقری

جزئیاتی از نشست فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی با حضور علی باقری

به گزارش خبرگزار مهر به نقل از خانه ملت، محمود عباس‌زاده مشکینی در توضیح نشست فوق‌العاده امروز (سه‌شنبه 30 آذرماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با علی باقری مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، گفت: اکثریت اعضای کمیسیون در این نشست حضور پیدا کردند، آقای باقری گزارش مفصلی از روند مذاکرات وین به نمایندگان ارائه دادند و اعضای کمیسیون سؤالات اساسی خود را مطرح و توضیحاتی پیرامون مذاکرات ارائه کردند.

وی افزود: آقای باقری با توجه به اطلاعاتی که از نمایندگان دریافت کرد، در جریان مطالبات و انتظارات مردم قرار گرفت. براساس گزارش آقای باقری روند مذاکرات براساس منافع جمهوری اسلامی ایران پیش می‌رود. مذاکره در این سطح جنگ اراده‌هاست و تا این مرحله دو چارچوبی که از طرف ایران پیشنهاد شده و نقاط ضعف تیم قبل را ندارد و اشکالات گذشته را هم اصلاح کرده، با پافشاری و منطق مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی ایران از سوی طرف‌های مقابل مورد پذیرش قرار گرفته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دور جدید مذاکرات که از ششم دی‌ماه آغاز خواهد شد، بر مبنای چارچوب پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود. تیم ‌کننده ایرانی توانسته اراده خود را بر تیم حریف تحمیل کند.

عباس‌زاده مشکینی تصریح کرد: مذاکره‌کنندگان کشورمان کار را با جدیت پیش می‌برند و قاعده مذاکرات را حرفه‌ای پیش بردند. به نظر می‌رسد هر نتیجه که از این قاعده و چارچوب بیرون بیاید، به نفع ملت ایران خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: عمده‌ترین تلاش ایران رفع تحریم‌ها است و براساس مباحث مطرح در کمیسیون تا در این زمینه به توافق نرسیم هیچ امتیازی از طرف جمهوری اسلامی به طرف‌های مقابل داده نمی‌شود. در شرایط فعلی هم میدان و هم قاعده بازی در اختیار ایران است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امیدواریم از مذاکرات نتیجه خوبی بگیریم البته ما اقتصاد کشور را از مباحث مرتبط با مذاکره جدا کردیم و برجام و مذاکرات برای ما اولویت نخست نیست. بودجه سال ۱۴۰۱ هم بدون توجه به نتیجه مذاکرات بستیم. هر چند امتیازاتی که طی این چند هفته از حریف گرفته شده بیشتر از دوره‌های پیش بوده است.

منبع : مهر