جزئیات دلایل برخورد با ژیمناستیک و چوگان/ خطر بیخ گوش فدراسیون‌ها

جزئیات دلایل برخورد با ژیمناستیک و چوگان/ خطر بیخ گوش فدراسیون‌ها

علیرضا عاصم یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح چگونگی اقدام شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در مورد فدراسیون های ژیمناستیک و چوگان از مکاتبه با فدراسیون ها و تعیین مهلت برای هر یک از آنها جهت رسیدگی به پرونده های مالی و قراردادی شان خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه بر خلاف آنچه عنو ان شده هیچ یک از فدراسیون های ژیمناستیک و چوگان پلمپ نشده اند، گفت: در مورد ژیمناستیک تمام فعالیت های مربوط به این رشته همچنان درحال انجام است. فقط به دلیل رسیدگی به وضعیت سیستم های گرمایشی، ساختمان ژیمناستیک در مجموعه شیرودی دو سه روز بسته بود که بعد از انجام اقدامات لازم از روز گذشته مجدد باز شد.

عاصم یوسفی تاکید کرد: تنها اقدامی که شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در رابطه با ژیمناستیک انجام داده این است که دفتر فدراسیون از بهره بردار این رشته که خانم اینچه درگاهی به حساب می آید، گرفته شده است. دلیل هم این است که وی سمتی ندارد و به تعهدات قبلی خود عمل نکرده است.

جزئیات دلایل برخورد با ژیمناستیک و چوگان/ خطر بیخ گوش فدراسیون‌ها

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با تاکید بر اینکه این شرکت یک نهاد دولتی به حساب می آید، خاطرنشان کرد: دفاتری مانند دفتر ژیمناستیک جزو اماکن بیت المال به حساب می آیند و نمی توانیم این اماکن را به بهانه های مختلف به دست آدم های مختلف بدهیم. شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی موظف به نگهداری از اماکن بیت المال است.

عاصم یوسفی اامه داد: مسئولان فدراسیون ها باید بیایند حضوری تعیین تکلیف شوند. ما امانت دار بیت المال هستیم. باید به دستگاه های نظارتی پاسخ دهیم. مثل یک مجتمع مسکونی که همه باید به حقوق دیگران احترام بگذارند، هم شارژ بدهند و هم حقوق سایر مالکین رعایت شود. فدراسیون ژیمناستیک هم باید بیاید در وزارت ورزش و معاونت مربوطه تا مشکلاتش رسیدگی شود.

وی در مورد فدراسیون چوگان نیز تصریح کرد: قرارداد بهره برداران چوگان در مجموعه سوارکاری شهدا سال ۹۷ به پایان رسیده بود. البته می گویند قرارداد داشته اند اما دروغ است، قرارداد دیگری منعقد نشده است. از طرفی اقداماتی برای گرفتن الحاقیه انجام شده که به نظرم مشکلات قانونی دارد اما به هر حال اعتبار آن تا اردیبهشت ماه سال ۹۹ بود. بدین ترتیب از اردیبهشت ماه سال گذشته چوگان به صورت غیرقانونی در مجموعه سوارکاری شهدا بهره برداری می کرد.

جزئیات دلایل برخورد با ژیمناستیک و چوگان/ خطر بیخ گوش فدراسیون‌ها

عاصم یوسفی با بیان اینکه با این شرایط تمام فعالیت ها، قراردادها و بهره برداری ها از سال گذشته غیرقانونی بوده است، تصریح کرد: روز دوم حضورم در شرکت توسعه را به بازدید از مجموعه سوارکاری شهدا اختصاص دادم. بعد از آن هم پیگیر تعیین تکلیف وضعیت قراردادها شدم اما هیچ اقدامی از طرف مسئولان چوگان انجام نشد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با تاکید بر اینکه مشکلی با چوگان و فعالیت های این رشته نداریم، یادآور شد: چوگان ریشه در فرهنگ ایران دارد و حتی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری موظف به توسعه این رشته هستیم. حالا هم مجموعه سوارکاری شهدا تعطیل نیست و فعالیت های چوگان در حال انجام و پیگیری است. تنها اقدامی که در مورد چوگان انجام دادیم این بود که دفتر باشگاه سوارکای که متعلق به شرکت توسعه است را پس گرفتیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی طبق تاکید وزیر محترم ورزش و جوانان موظف به کمک و همراهی با فدراسیون هاست، گفت: اما این منوط به این است که فدراسیون ها از خط قرمز عدول نکنند. هر فدراسیونی از چارچوب قوانین خارج شود، به عنوان حاکمیت ورود لازم را خواهیم داشت. در این زمینه هم با هیچ کسی تعارف نداریم.

جزئیات دلایل برخورد با ژیمناستیک و چوگان/ خطر بیخ گوش فدراسیون‌ها

عاصم یوسفی با بیان دوباره اینکه یکی از ماموریت های شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کمک به فدراسیون هاست، تصریح کرد: اما با دست خالی نمی توان در این زمینه اقدامی داشت. اگر همه فعالیت ها در چارچوب قانون انجام شود، هیچ مشکلی پیش نمی آید.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در بخشی از گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این شرکت در مکاتبه با تمام فدراسیون ها بر لزوم رسیدگی به وضعیت قراردادها و بدهی های آن ها تاکید کرده است، گفت: برای هر یک از فدراسیون ها مهلتی تعیین کرده ایم تا اقدام لازم در این زمینه را انجام دهند در غیر این صورت به پرونده آن فدراسیون ها هم ورود می کنیم و چه بسا اقدامات مشابه ژیمناستیک و چوگان را در مورد آنها هم انجام دهیم.

عاصم یوسفی گفت: البته قضیه فدراسیون هایی که نسبتا ضعیف هستند با بقیه فدراسیون ها جداست. فدراسیون هایی که شرایط خوبی دارند باید در مهلت تعیین شده بدهی خود را پرداخت کنند.

منبع : مهر