جزئیات طرح‌های حوزه راه لرستان/اعتبار بزرگراه‌ها تأمین می‌شود

جزئیات طرح‌های حوزه راه لرستان/اعتبار بزرگراه‌ها تأمین می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، خیرالله خادمی که وزیر راه و شهرسازی را در سفر به لرستان همراهی می‌کند، ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از راه آهن درود- خرم آباد گفت: این مسیر ریلی بخشی از طرح ریلی دورود-خرم آباد- اندیمشک و دورود- بروجرد- ملایر به طول ۳۹۴ کیلومتر است. راه آهن دورود- خرم آباد به طول ۱۱۴ کیلومتر با هدف توسعه اقتصادی و پیشرفت منطقه با اتصال مرکز استان به راه آهن سراسری احداث می‌شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: این مسیر ریلی موجب افزایش ظرفیت خط آهن سراسری جنوب و رفع تنگناهای خط آهن قدیم می‌شود و با این اتصال بروجرد، به راه آهن غرب کشور نیز متصل می‌شود.

خادمی با اشاره به دشواری عملیات اجرایی در این مسیر ریلی اظهار داشت: بیش از ۳۵ درصد از مسیر راه آهن دورود- خرم آباد را پل و تونل تشکیل می‌دهد و از این جهت یکی از فنی‌ترین و در عین حال سخت‌ترین عملیات اجرایی در بین راه آهن‌های در حال ساخت کشور را داراست.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از تأمین بخشی از اعتبار مورد نیاز این پروژه در سفر رئیس جمهور به استان لرستان خبر داد و افزود: با تأمین اعتبار عملیات اجرایی این پروژه مجدداً آغاز شده و با برنامه زمان بندی شده ظرف مدت ۳ سال تکمیل خواهد شد. اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

۱۸۰ کیلومتر بزرگراه در دست اجرا است

وی سرعت طرح برای قطارهای مسافری را حداکثر ۱۶۰ کیلومتر و باری را ۱۲۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد و گفت: ترافیک پیش بینی شده در سال اول بهره برداری ۳ میلیون تن در بخش باری و یک میلیون نفر در بخش مسافری است و پیش بینی ترافیک در سال بیستم بهره برداری ۱۲ تن در بخش باری و ۳ میلیون نفر در بخش مسافری است.

خادمی در ادامه این سفر از بازدید پروژه‌های بزرگراهی استان لرستان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر ۴۸۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در استان موجود است که ۲۷۰ کیلومتر آن تکمیل و زیر عبور قرار دارد و ۱۸۰ کیلومتر آن در دست اجرا است.

وی از قول مساعد وزیر راه و شهرسازی برای تأمین اعتبار مورد نیاز اتمام بزرگراه‌های در دست ساخت خبر داد و گفت: با تأمین اعتبار مورد نیاز کل محورهای ورودی و خروجی از استان لرستان تا پایان دولت سیزدهم به صورت چهارخطه در دسترس هموطنان قرار می‌گیرد.

خادمی بازدید از محور پلدختر- خرم آباد را بخش دیگری از برنامه این سفر اعلام کرد و بیان داشت: این محور در سیل سال ۱۳۹۸ تخریب شد که در حال حاضر عملیات اجرایی برای احداث مسیر جدید و بهسازی بخش‌های موجود در حال انجام است که بنا شد از محل ماده ۵۶ قانون اساسی تأمین اعتبار صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تسریع در عملیات اجرایی آزادراه خرم آباد- بروجرد- اراک خبر داد و اظهار داشت: حدفاصل خرم آباد تا بروجرد در حال حاضر مورد بهره برداری قرار گرفته است و در این بازدید مقرر شد با تأمین اعتبار لازم و تسریع در عملیات اجرایی حدفاصل بروجرد اراک نیز تا پایان دولت سیزدهم به عنوان بخشی از کریدور تهران- بندر امام خمینی آماده بهره برداری شود.

منبع : مهر