جزئیات مراسم ۱۲ بهمن/ برنامه‌های دهه فجر پیوست بهداشتی دارد

جزئیات مراسم ۱۲ بهمن/ برنامه‌های دهه فجر پیوست بهداشتی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید نظام‌الدین موسوی رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بهمن، ماه خون، اتحاد، وحدت، امید و پیروزی ملت ایران است، گفت: امام خمینی (ره) در دوران استبداد و استکبار، پرچم استقلال و آزادی ملت ایران را برافراشت و با کمک مردم آگاه کشور، انقلاب اسلامی به ثمر نشست.

موسوی ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی بزرگترین معادله منطقه و جهان است و علیرغم همه تهدیدات و تحریم‌هایی که صورت گرفته است ملت ایران مستقل، سرافراز و بلندقامت ایستاده است.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر با بیان اینکه دشمنان بر این باور بودند که انقلاب اسلامی در همان سال‌های اول شکست خواهد خورد، اظهار کرد: امروز غرب آسیا و سراسر دنیا تحت تأثیر انقلاب اسلامی قرار دارد. مقاومت مردم در یمن، عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه گوشه‌ای از فرهنگ ایستادگی انقلاب اسلامی است که جهانی شده است.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی با تاکید بر رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی باشکوه برگزار خواهند شد، عنوان کرد: تمامی برنامه‌های دهه فجر پیوست پروتکل‌های بهداشتی دارد که باید رعایت شوند.

موسوی افزود: از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن برنامه‌هایی خواهیم داشت که در راستای اجرای این برنامه‌ها ۲۶ کمیته تشکیل شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جشن‌های دهه فجر تبلور وحدت بین تمام اقوام و اقشار خواهد شد، گفت: در کنار این کمیته‌ها یک هیئت اندیشه‌ورز تشکیل شده است که موضوعات و مباحث محتوایی و ایده‌ها را بررسی و طراحی می‌کند.

وی با بیان اینکه در همه استان‌ها ستادهای دهه فجر راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در تمامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها نیز ستادهای دهه فجر تشکیل شده است.

موسوی با بیان اینکه تاکید ویژه ما بر مردمی و مردم محور بودن جشن‌های دهه فجر است، گفت: مردم از مهمترین پایه‌های انقلاب اسلامی هستند. همچنین اقوام، اقشار و رؤسای مذاهب الهی اعلام آمادگی کردند تا فضاسازی‌های لازم در این حوزه را انجام دهند. علاوه بر این به شهرداری‌ها ابلاغ شده که زمینه را برای حضور مردم آماده کنند.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر اضافه کرد: امسال با شعار «جشن ملی ۱۴۰۰» به استقبال برنامه‌ها خواهیم رفت و اهداف ما ایجاد امید و وحدت است.

وی در رابطه با سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به کشور اظهار کرد: یوم‌الله ۱۲ بهمن هر سال به عنوان طلیعه دهه فجر برگزار شده و امسال نیز با حضور مردم و اصناف مختلف برگزار خواهد شد. فردا به مناسبت سالروز ورود امام به کشور در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد برنامه ویژه‌ای برگزار خواهد شد. همچنین رأس ساعت ۹:۳۳ صبح فردا دقیقه صبح بانگ تکبیر از مرقد امام خمینی (ره) پخش خواهیم شد.

موسوی با بیان اینکه روز ۱۲ بهمن رژه موتورسواران در مسیر حرکت امام از فرودگاه تا بهشت زهرا خواهیم داشت، گفت: همچنین مسیر حرکت امام توسط بالگردها گلباران خواهد شد و در ۱۱۰ هزار مدرسه زنگ انقلاب به صدا در خواهد آمد.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در دهه فجر پنج هزار سرود میدانی، برنامه ویژه صبر و شکر در شب ۲۱ بهمن در بقاع متبرکه برگزار می‌شود؛ همچنین در بیش از ۶۰ هزار مسجد در سراسر کشور جشن‌های انقلاب و یادواره شهدا برگزار خواهد شد. در ایام دهه فجر ۴۰ هزار نشست و حلقه‌های معرفتی و بصیرت و ۸۰۰ نشست با موضوع گام دوم انقلاب برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه «میهمانی لاله‌ها» خاطرنشان کرد: در اولین پنجشنبه دهه فجر برنامه میهمانی لاله‌ها در ۱۹ هزار گلزار شهدای سراسر کشور برگزار خواهد شد. همچنین بیش از دو هزار خبرنگار داخلی و خارجی برنامه‌های دهه فجر را پوشش خواهند داد. دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی در کشور است و رسانه‌ها رسالت جدی دارند که در جهت مقابله با دشمنان و در حوزه جهاد تبیین تلاش کنند.

منبع : مهر