جزییات تعدیل فصلی دامنه نوسان قیمت سهام در سال جدید

جزییات تعدیل فصلی دامنه نوسان قیمت سهام در سال جدید

محسن خدابخش در گفتگو با خبرنگار مهر از بررسی تغییر متقارن دامنه نوسان قیمت سهام تا ۱۰ درصد در شورای مشورتی سازمان بورس خبر داد و گفت: بر اساس سیاست گذاری‌های کلی و در راستای توسعه بازارهای مالی مقرر شد دامنه نوسان قیمت سهام به طور متقارن در هر فصل سال به میزان یک درصد از سال ۱۴۰۱ تعدیل شود.

به این ترتیب با توجه به حرفه‌ای شدن روند معاملات بازار سهام و همچنین رخدادهای سیاست خارجی کشورمی توان انتظار داشت سیاستگذاری‌های جدید از سوی هیأت مدیره سازمان بورس برای سال جدید تصویب و ابلاغ شود.

نایب رئیس هیأت مدیره سازمان بورس با بیان اینکه تعدیل دامنه نوسان متقارن قیمت سهام در سال جدید در ابتدا با سهم شرکت‌های بزرگ آغاز خواهد شد، افزود: آغازگر این سیاست از طریق سهام شرکت‌های بزرگ در بازارهای برتر بورس خواهد بود که از نقد شوندگی و بازارگردانی مطلوبی برخوردار هستند.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس با بیان اینکه حجم مبنا در سیاست گذاری‌های جدید تغییری نخواهد داشت، عنوان کرد: سازمان بورس تلاش کرده در راستای توسعه بازار اولیه و تشویق مردم برای ورود به این بازار گام‌های مؤثری بردارد. در عین حال برنامه ریزی برای تخصصی‌تر شدن بازار سرمایه و تسهیل دسترسی عموم مردم به ابزارهای مالی مختلف نیز در رأس مأموریت‌های این نهاد ناظر بوده است.

وی افزود: در نیمه دوم سال جاری اقدام‌های گسترده‌ای برای افزایش تعداد مجوز فعالیت نهادهای مالی اعم از شرکت‌های سبد گردانی، بازار گردانی و سرمایه گذاری انجام شده است.

منبع : مهر