جزییات رشته‎‌های اعزامی به هانگژو از زبان دبیرکل کمیته

جزییات رشته‎‌های اعزامی به هانگژو از زبان دبیرکل کمیته

به گزارش خبرنگار مهر، مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک بعد از جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی که در محل کمیته ملی المپیک با حضور کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه ستاد عالی‌بازی‌ها با حضور کیومرث هاشمی و خسروی وفا، رئیس کمیته ملی المپیک، غفور کارگری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک و معاونان وزارت ورزش و کادر سرپرستی برگزار شد و آخرین گزارش کاروان ارائه شد. در خصوص چند رشته صحبت‌های نهایی انجام و در مورد ۲ رشته تعیین تکلیف شد و بقیه با مشورت هیأت اجرایی تصمیم‌گیری خواهد شد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه در مورد رشته وزنه‌برداری قرار بود بعد از عربستان تصمیم‌گیری شود، گفت: در جلسه دیروز با خسروی‌وفا با توجه به المپیکی بودن این رشته و استفاده از نیروهای جوان قرار شد با ترکیب ۷ مرد و ۳ زن در بازی‌ها حضور پیدا کنند و در جلسه امروز ستاد هم کسی مخالفت نکرد.

هاشمی اظهار کرد: در مورد ژیمناستیک قرار شد با سعه صدر دوستان، لایسنس ورزشکاران تعیین تکلیف شود، همچنین تصمیم بر این شد با رئیس سابق فدراسیون صحبت و اگر لایسنس مشخص شود چهار نفر و اگر نشود ممکن است ژیمناستیک را در بازی‌ها حضور نداشته باشد که اگر این اتفاق رخ دهد بسیار بد است. در تلاشیم تا این اتفاق دو یا سه روز دیگر مد نظر قرار گیرد و مشکل ژیمناستیک برطرف شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد اعزام ماساژور به همراه تیم‌های ورزشی به بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: برای برخی رشته‌ها مثل کشتی پیش بینی این موضوع را کردیم. در برخی رشته‌ها پیش بینی شنده و این مشکل همه کشورها در هانگژو است. رشته‌هایی که ظرفیت دارد با امکانات فنی آن را جبران خواهیم کرد.

هاشمی در مورد کمک هزینه به ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی گفت: در جلسه امروز کمک هزینه ورزشکاران به مبلغ ۲۰ میلیون تومان به تمام ورزشکاران اعزامی به آسیایی، پاراآسیایی و حتی پارالمپیک که لیست آن تا فردا نهایی می‌شود به همراه کادرهای فنی‌شان مصوب شد که پرداخت کنیم. این لیست حدود ۴۵۰ ورزشکار ما در مجموعه کمیته و نزدیک به ۳۰۰ نفر در پارالمپیک را شامل می‌شود تا این هفته پرداخت شود تا دغدغه مالی کاهش یابد تا بتوانند با انگیزه بالا در مسابقات شرکت کنند.

مناف هاشمی در پاسخ به سوالی درباره همراهی گودرزی به عنوان سرپرست تیم امید در حالی که این تیم دارای سرپرست است، گفت: برای رفع نیازمندی‌ها به یک واسطه نیاز بود. به این مفهوم نیست که یک نفر از یک رشته دیگر به فوتبال آمده باشد. گودرزی عضو هیأت اجرایی است و علاقه‌مند به کمک بود و ما هم قسمتی از کار را به او سپردیم و اینگونه نیست که بخواهد انگیزه تیم امید را کم کند. او یک مدیر ورزشی است و سال‌ها رئیس فدراسیون بوده و حتماً تجربه لازم برای رفع کمک‌ها دارد. ما تقسیم کار داخلی انجام دادیم و این تصمیم را گرفتیم. ۲۸ فدراسیون و ۳۲ رشته اعزامی را به شش گروه تقسیم کرده‌ایم و فعالیت‌ها پیش می‌رود.