جلسه هماهنگی مراسم سی و سومین سالگردارتحال حضرت امام(ره) برگزارشد

جلسه هماهنگی مراسم سی و سومین سالگردارتحال حضرت امام(ره) برگزارشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان بهشت حضرت زهرا(س) سعید غضنفری مدیرعامل سازمان در ابتدای نشست با اشاره به اینکه از زمان حضور تیم مدیریت جدید در سازمان بهشت حضرت زهرا(س) دو رویداد روزهای پایانی سال و ماه مبارک رمضان را به برکت خون شهدای آرمیده در این گلزار مطهر با سربلندی پشت سر گذاشتیم گفت: الحمدلله تاکنون نشست ها و هماهنگی های لازم برای برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت سی و سومین ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) با ارگان ها و نهادهای دیگر به خوبی برگزار شده است.

مدیرعامل سازمان بهشت حضرت زهرا(س) اضافه کرد: پیش بینی های لازم برای آماده سازی محوطه های درونی و رینگ بیرونی سازمان بهشت حضرت زهرا(س) انجام شده است.

در ادامه این جلسه توکلی‌نژاد معاون فنی و عمرانی و دبیر ستاد ارتحال سازمان بهشت حضرت زهرا(س) گزارش کاملی از برنامه‌ها و اقدامات پیش بینی شده سازمان بهشت حضرت زهرا(س) برای برگزاری مراسم بزرگداشت سی و سومین ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) ارائه داد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات ستاد ارتحال حضرت امام(ره) در سازمان بهشت حضرت زهرا(س) گفت: برگزاری منظم جلسات ساد ارتحال با حضور مدیران ارشد شهرداری تهران از یک ماه قبل به ریاست دکتر بهرامی معاون خدمات شهری شهرداری تهران و رئیس اجرایی ستاد شهرداری تهران، پهنه بندی و مشخص کردن محل استقرار مناطق مختلف شهرداری تهران، پلیس راهور، آتش نشانی، اورژانس و سازمان‌های خدمات رسان و… از جمله این اقدامات بوده است.

دبیر ستاد ارتحال سازمان بهشت حضرت زهرا(س) اضافه کرد: همچنین هماهنگی و همکاری در راستای به کارگیری ناوگان اتوبوسرانیف تاکسی ون، و هماهنگی با شرکت بهره برداری مترو جهت جابه جایی زائران تهرانی و حومه صورت گرفته است.

معاون فنی و عمرانی سازمان بهشت حضرت زهرا(س) در ادامه با اشاره به دیگر هماهنگی های بین بخشی گفت: هماهنگی و جانمایی برا استقرار واحدهای آتش نشانی، اورژانس، فوریت های اجتماعی و گشت شرکت سازماندهی، همکاری و هماهنگی با پایگاه اورژانس توسط شرکت شهر سالم و همچنین آماده سازی مسیرها برای بازگشایی درب جنوب حرم مطهر ویژه خروج زائران ‌نهایی شده است.

توکلی‌نژاد همچنین با بیان اقدامات صورت گرفته توسط معاونت‌های مختلف سازمان بهشت حضرت زهرا(س) نیز گفت: در معاونت خدمات شهری نصب بنرهای هدایت مسیر برای راهنمایی زائران، آماده سازی ۲۰۰۰چشمه سرویس بهداشتی، آماده سازی محوطه حرم مطهر، آماده سازی نمازخانه مساجد و آبگیری کامل آب نماها، تهیه و نصب بنرهای ویژه ایام ارتحال و پرچم‌های مشکی، افزایش مخازن و کیسه های زباله در محدوده مراسم و… در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در معاونت فنی و عمرانی بحث های مربوط به به کارگیری مرکز هوشمند کنترل ترافیک، لکه گیری آسفالت در معابر اصلی، همکاری در خط کشی ممتد و منقطع معابر پیرامونی، اجرای محدودیت های ترافیکی، ایجاد روشنایی ثابت و موقت در معابر، نصب و راه اندازی بیست مه پاش پرتال و… صورت گرفته است.

معاون فنی و عمرانی سازمان بهشت حضرت زهرا(س) با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی نیز گفت: جانمایی و استقرار بیست ایستگاه از من بپرسید،

هماهنگی و برگزاری نمازجماعت در محل ستاد مراسم بزرگداشت، تهیه و توزیع بسته های فرهنگی، برپایی نمایشگاه های بصری، گروه های روایتگری، کارگاه های آموزشی کودکان، مشاوره و… نیز از اقدامات محول شده به معاونت فرهنگی و اجتماعی است.

توکلی‌نژاد در خاتمه گفت: به کارگیری ۴۰ دستگاه ماشین برقی، اختصاص ۱۵ دستگاه ویلچر به همراه راهبر، استقرار سیستم کنترل بهداشت و ایمنی محیطی، پیش بینی و استقرار خودروهای خدمات رسانی سنگین و… از دیگر اقداماتی است که از سوی معاونت های دیگر هماهنگ و اجرا خواهد شد.

منبع : مهر