جلسه هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی برگزار شد

جلسه هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هیئت رئیسه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با حضور هاشم‌داداش پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در محل این فدراسیون برگزار شد.

در این جلسه داداش‌پور ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان گفت: حدود ۳ سال از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد، در اسفند ماه سال گذشته با کاهش این ویروس در کشور ما در سازمان امور دانشجویان تمام تلاش خود را کردیم تا فعالیت دانشگاه‌ها به زمان قبل از کرونا بازگردد. به همین منظور اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان چهار المپیاد دانشجویی را در تابستان سال ۱۴۰۱ برگزار کرد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه شورای عالی ورزش دانشگاه‌ها باید تشکیل شود، تصریح کرد: در حوزه ورزش‌های دانشگاهی ضروری است یکسری کارهای پایه‌ای انجام شود. مسئله‌ای که وجود دارد این است که ورزش دانشگاهی در کشور آنطور که باید شناخته نشده است.

داداش‌پور با بیان اینکه ورزش دانشگاهی یک ورزش پایه‌ای است، اظهار کرد: متاسفانه تابه حال سازمان برنامه و بودجه و وزارت ورزش توجه لازم را به حوزه ورزش دانشگاهی نداشته‌اند که امیدوارم جبران شود. یکی از تاکیدهای بنده ایجاد لیگ‌های دانشگاهی است تا بر اساس آن بتوانیم به شناسایی استعدادهایی دانشجویی که تا کنون شناخته نشده‌اند، دست یابیم.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه ضرورت دارد بخشی از اوقات فراغت دانشجویان را به ورزش اختصاص دهیم، تصریح کرد: بخشی از دانشگاه‌های ما دارای ظرفیت‌های زیرساختی بزرگی هستند بنابراین لازم است از این ظرفیت‌ها بیش از پیش استفاده کنیم. دانشگاه‌ها نیازمند نشاط هستند و این مهم با ورزش قابل دست‌یابی است. تمام این فعالیت‌ها سبب می‌شود تا ما به شناسایی و تربیت جوانان که استعدادهای آن‌ها ناشناخته باقی مانده است، دست یابیم و در نهایت پس از رشد و پرورش آن‌ها به ظرفیت‌سازی برای ورزش ملی برسیم.

معرفی اعضای جدید هیات رئیسه با حضور رئیس فدراسیون

در این جلسه همچنین هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در ابتدا گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در ۶ ماهه اول سال جاری و برنامه‌های پیش رو ارائه کرد.

جلسه هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی برگزار شد
هادی بشیریان

بشیریان گفت: با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه‌های و مراکز آموزش عالی کشور در داشتن اماکن ورزشی و نیروهای علمی متخصص باید از ظرفیت‌های بخش‌های آموزش عالی در برنامه‌های این فدراسیون و ورزش کشور استفاده کنیم. قصد داریم لیگ بسکتبال ۳ نفره دانشجویان در دو سطح استانی و سراسری در دو بخش دختران و پسران برگزار کنیم.

همچنین در این نشست خواجوی دبیر کل فدراسیون گزارشی از مسابقات جهانی دانشجویان و نتایج به دست آمده را ارائه داد.

در این نشست مهدی شهبازی، امیرعباس لشگری، محمدرسول خدادادی، مسعود گنجی، سید احسان قاضی زاده هاشمی، سید علی اکبر هاشمی جواهری، حمیدرضا طاهری، سید ابوالفضل تجلی، همت اله بسطامی، مهدی مقدم منش، ابراهیم علی دوست، زهرا سلمان و مهرداد عنبریان به عنوان اعضای هیات رئیسه جدید فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی معرفی شدند.

منبع : مهر