«جهاد تبیین» به صورت ویژه دنبال شود/ دشمن به دنبال ترویج ناامیدی

«جهاد تبیین» به صورت ویژه دنبال شود/ دشمن به دنبال ترویج ناامیدی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رمضان شریف پیش از ظهر پنجشنبه در همایش رزمندگان فرهنگی تبلیغی دفاع مقدس استان کرمان اظهار کرد: شاید بتوانیم تاریخ کرمان و لشکر ۴۱ ثارالله را به دو مقطع قبل و بعد از شهادت حاج قاسم تقسیم کنیم.

وی ادامه داد: امروز به برکت عظمت این شهید بزرگوار و عزت و افتخاری که خلق کرد، افکار عمومی، کرمانی‌ها را با نگاه جدیدی می‌بینند و احساس می‌کنند باید یک اثری از حاج قاسم در کرمانی‌ها ببینند.

سردار شریف با اشاره به اینکه مزار حاج قاسم یکی از حرم های پر زوار در آینده خواهد بود، افزود: به دلیل عظمت این پاسدار مخلص، ولایتمدار و شجاع و مکتبی که عرضه کرد؛ کرمان شرایط ویژه‌تری پیدا خواهد کرد و ما وظیفه سنگین‌تری را به عهده داریم.

وی گفت: رهبری در جریان شهادت حاج قاسم ضمن تجلیل از شخصیت او، چندین باز از افتخارات لشکر ۴۱ ثارالله نام بردند بنابراین می‌طلبد که علیرغم کارهایی که تاکنون شده است، اقدامات بزرگ دیگری هم انجام شود. البته این مساله در خصوص تمامی کارکردهای نظام صدق می‌کند.

تصویر واقعی از عملکردهای نظام ارائه شود

سخنگوی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه اخیراً مقام معظم رهبری در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اخیر فرمودند که ما به نیاز به جهاد تبیین داریم، افزود: دشمن با ابزارهای بسیار حرفه‌ای و کارشناسان بسیار ورزیده تلاش می‌کند که همه داشته‌ها و دستاوردهای ما را نادیده بگیرد و زیر سوال ببرد. دشمن تلاش می‌کند ما را از انقلابمان پشیمان کرده وضعیت امروز ما را بحرانی جلوه دهد.

وی بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند با امپراطوری رسانه‌ای خود امید و آینده را از جامعه، نظام دینی و انقلاب ما بگیرد؛ اگر دیر بجنبیم و هوشمندانه رفتار نکنیم جریان عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن فوق العاده حرفه‌ای و قدرتمند است و می‌تواند به سرعت روی افکار عمومی تأثیر بگذارد.

سردار شریف با اشاره به اینکه روندی که در رشد جمعیت کشور داریم تا حدودی این بستر را برای دشمن فراهم کرده است، افزود: ما در دوران انقلاب و دفاع مقدس جمعیت کشور حدود ۳۵ میلیون نفر بود؛ امروز جمعیت کشور به ۸۵ میلیون رسیده است که ۵۰ میلیون نفر آنها دوران دفاع مقدس، انقلاب و تثبیت انقلاب را ندیده و آگاهی ندارد.

وی گفت: ما نتوانسته‌ایم یک تصویر واقعی از دوران پهلوی و یک تصویر واقعی از عملکرد نظام با همه گرفتاری‌هایش به جامعه ارائه دهیم. به عنوان مثال قبل از انقلاب درصد بسیار ناچیزی از جمعیت کشور از نعمت گاز بهره مند بودند اما امروز ۹۶ درصد کل جمیعت از این نعمت برخوردارند؛ این مساله در سایر حوزه‌ها هم وجود دارد.

سردار شریف بیان کرد: قبل از انقلاب بیماران توسط پزشکان هندی و پاکستانی معاینه می‌شدند اما امروز بیماران از سایر کشورها به ایران می آیند و توریست درمانی داریم؛ اینها نشان‌دهنده پیشرفت نظام است.

وی گفت: یکی از موارد جهاد تبیین، بیان عملکرد درخشان لشکر ۴۱ ثارالله و کارکرد مردم کرمان در دوران دفاع مقدس است؛ این حوزه‌ها بسیار جای کار دارد.

سخنگوی سپاه پاسداران ادامه داد: یکی از اثرات جهاد تبیین این است که نشان می‌دهد حتی زمانی که تقریباً چیزی نداشتیم و نظام نوپا بود چه خدمات ارزشمندی انجام شده است. باید به نسل جوانی که آن روزها را ندیده‌اند عملکردها را بگوییم تا دشمن نتواند با تصویرسازی وارنه همه چیز را برعکس جلوه دهد.

سردار شریف با اشاره به ۲۰۰ هزار شهید کشور گفت: تمامی کشورها از چنین قهرمانانی چنان الگوسازی می‌کنند که برای سال‌های متمادی آن کشور را سرپا نگه می‌دارد. در همه استان‌های کشور قهرمانانی بسیار به یاد ماندنی و مؤثر داریم و وظیفه داریم که در جهاد تبیین آنها را به افکار عمومی و جامعه عرضه کنیم.

روی سکوی پرتاب به سمت آینده روشن هستیم

وی با بیان اینکه شرایط امروز اصلاً با اول انقلاب قابل مقایسه نیست، افزود: شرایط در حوزه نظامی و دفاعی و سایر حوزه‌ها کاملاً متفاوت شده است؛ دشمن با امپراطوری رسانه‌ای می‌خواهند همه داشته‌های ما را کوچک و نداشته هایمان را بزرگ جلوه دهند.

سخنگوی سپاه پاسداران اظهار کرد: بله؛ یک جمعیت ۸۰ میلیونی مشکلات بیکاری، معیشت و … را دارد اما پایه‌های کشور مستحکم است و زیرساخت‌هایش در گام اول (۴۰ سال) مستحکم شده است و ما را روی یک یک سکوی پرتاب به سوی آینده بسیار روشن قرار داده است.

وی بیان کرد: اگر گام دومی که رهبری تبیین کردند، محکم، اساسی و خردمندانه برداشته شود آن زمان دنیا می‌تواند راجع به کارآمدی تئوری ولایت فقیه و عملکرد نظام دینی قضاوت کند.

سردار شریف گفت: هنر ملت ایران است که یک تنه در برابر ظالمان ایستاد، مقاومت کرد و خم به ابرو نیاورد؛ لشکر ۴۱ ثارالله و کرمان نقش بارزی در دوران دفاع مقدس ایفا کرد.

وی با اشاره به اینکه کرمان سیل زائران مزار حاج قاسم مواجه می‌شود، افزود: امیدواریم بتوانیم فرهنگ و مکتب حاج قاسم را به خوبی در اینجا ارائه کنیم.

سخنگوی سپاه پاسداران بیان کرد: اخیراً یکی از آمریکایی‌ها گفت که تصور نکنید حاج قاسم سلیمانی را به این دلیل ترور کردیم که مار را در رسیدن به اهدافمان ناکام گذاشت بلکه به این دلیل او را ترور کردیم که حلقه واسط ملت با حکمرانی و حکومت را قطع کنیم.

دشمن به دنبال جداسازی مردم از نظام دینی است

سردار شریف با اشاره به قدرت نرم افزاری و جایگاه شهید سلیمانی افزود: دشمن به دنبال جداسازی مردم از نظام دینی و رهبری و شقه شقه کردن کشور است. دشمنان غافل از آنند که در عاشورا چه اتفاقی افتاد و قرن هاست که شیعه با آن پرچم شناخته می‌شود و امروز هم با همان پیام امام حسین (ع) در برابر ظالمان ایستاده است.

وی گفت: خون حاج قاسم یک انرژی و توان ویژه ای در امت اسلامی ایجاد کرد که صهیونیست‌ها با همه داد و فریادهایی که می‌کنند، می‌دانند چه مصیبتی سرشان آمده است.

سخنگوی سپاه پاسداران اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در ۷۰ سال گذشته هرگز در معرض تهدیدات امروز نبوده است و به لحاظ جمعیتی و مباحثی خاصی که در سرزمین‌های اشغالی دارد در آستانه فروپاشی است.

سردار شریف بیان کرد: فلسطینی‌ها، لبنانی‌ها و سوری‌های امروز دیگر مردمان دیروز نیستند و رژیم صهیونیستی از قدرتی که حاج قاسم ایجاد کرد به وحشت افتاد و آن کار نابخردانه را انجام داد. این شهید یک اسطوره برای بشریت است و الگوسازی از این چهره نیاز جامعه بشری است.

وی با تاکید بر ضبط، ثبت و انتشار خاطرات شهید سلیمانی بیان کرد: سلبریتی چه کسانی هستند؟ شما یک فرد پاک، شجاع متدین و مردمی را الگو قرار بدهید جامعه گلستان می‌شود.

منبع : مهر