جواد داوری: با تغییر نسل به دنبال سکو در بازی‌های آسیایی هستیم

جواد داوری: با تغییر نسل به دنبال سکو در بازی‌های آسیایی هستیم

جواد داوری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد نشستی که اخیراً در محل کمیته ملی المپیک و به منظور تشریح برنامه‌های فدراسیون بسکتبال برای حضور در بازی‌های آسیایی داشت، توضیح داد.

وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه قبلی حضور تیم ملی بسکتبال و تیم‌های سه به سه مردان و بانوان در بازی‌های آسیایی مصوب شده است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد فدراسیون بسکتبال اعزام تیم ملی بانوان به این بازی هاست و در نشست برگزار شده این پیشنهاد را مطرح کردیم. در این زمینه عملکرد مبنای تصمیم گیری و برنامه ما نبود بکله به این مسئله توجه داشتیم که اگر خواستار عبور تیم بانوان از مرحله فعلی و رشد و ترقی آنها هستیم باید زمینه حضورشان در چنین رویدادهایی فراهم شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: با تمرین صرف و حضور در تورنمنت‌های غیررسمی نتیجه دلخواه حاصل نمی‌شود. تیم بانوان هم باید در رویدادی مانند بازی‌های آسیایی شرکت داشته باشد تا از وضعیت فعلی دور شده و به سطح بالاتری دست یابد. در هر صورت ما درخواست خود را مطرح کردیم و قرار است در نشست‌های تکمیلی در این زمینه تصمیم گیری شود.

داوری با یادآوری اینکه در بخش بانوان تیم سه به سه ایران در بازی‌های آسیایی شرکت خواهد داشت، تصریح کرد: در بازی‌های کشورهای اسلامی و همچنین انتخابی جام جهانی این تیم با وجود جوانی و کم تجربه بودن عملکرد قابل قبولی داشت. پیش بینی می‌کنیم در بازی‌های آسیایی هم حضور رضایت بخشی از تیم سه به سه بانوان داشته باشیم. البته باید در هر شرایط این موضوع مد نظر باشد که در هر بخش اهدافی را مدنظر داریم که به تدریج پیگیر آنها هستیم.

وی تاکید کرد: طبق توافقات قبلی حضور تیم سه به سه مردان و بانوان و تیم ملی مردان در بازی‌های کشورهایی مصوب شده است. اگر با پیشنهاد اخیر فدراسیون بسکتبال برای اعزام تیم ملی بانوان موافقت شود، چهار تیم در هانگژو خواهیم داشت. از این حیث کارمان سخت‌تر می‌شود و برای رسیدن به اهدافی که داریم، لازم است.

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به اینکه امکانات و رسیدگی به کمبودها یکی از اصلی ترین موضوعات مطرح در نشست مشترک با مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بود، خاطرنشان کرد: فدراسیون بسکتبال همزمان پیگیر برنامه‌های مصوب برای تیم‌های پایه، سه به سه، استعدادیابی، جوانان و … است و همه این برنامه در تالار بسکتبال آزادی اجرا می‌شود. به معنای واقعی این تالار ظرفیت کافی برای این حجم از برنامه‌ها را ندارد و همین مسئله گویای مشکلاتی است که در این بخش داریم.

وی با اشاره به رویدادهای پیش روی بسکتبال که جام جهانی و بازی‌های آسیایی از مهمترین آنهاست، ادامه داد: سال پرترافیکی در پیش داریم. درست است که تیم ملی اهمیت زیادی دارد اما از سایر بخش‌ها و اجرای برنامه‌های مربوط به آنها هم نمی‌توان چشم پوشی کرد. برای رسیدگی همزمان به همه این برنامه‌ها هم نیاز است که به لحاظ امکانات مجهزتر شویم.

داوری در مورد تیم ملی بسکتبال مردان که در دوره پیشین بازی‌های آسیایی صاحب مدال نقره شد و اینکه در نشست برگزارشده با مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک قولی بابت مدال آوری دوباره این تیم داده شد، گفت: شرایطی که چهار سال پیش تیم ملی داشت با امروز خیلی متفاوت بود، امروز تیم ملی در مرحله تغییر نسل قرار گرفته است، شخصاً به جوانان اعتقاد زیادی دارم و به همین دلیل تغییرات را آغاز کرده ایم. در عین حال اما نمی‌توانیم به خاطر این مسئله از دیگر اهداف چشم پوشی کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال در همین زمینه تاکید کرد: با وجود همه تغییراتی که پیگیر آن هستیم، تلاش مان کسب جایگاه وسکو در هانگژو است و با این هدف برنامه‌ها را دنبال کنیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در مورد لیگ وابا و دلیل برگزاری دیدارهای خانگی نمایندگان ایران (شهرداری گرگان و ذوب آهن) در تالار آزادی تهران توضیح داد و گفت: قرار بود بازی‌های شهرداری گرگان در استان گلستان برگزار شود، میزبانی در چنین رویدادهایی یکسری پروتکل‌های مخصوص خود را دارد و سالن موردنظر فاقد آنها بود. به همین دلیل دیدارهای این تیم به تهران منتقل شد. در مورد ذوب آهن اما دلیل متفاوت مطرح است. این تیم به عنوان نماینده دوم ایران در لیگ وابا شرکت دارد. در مورداین تیم‌ها اسپانسر مسابقات تصمیم گیر است که با در نظر گرفتن ارتباطات بین المللی روی برگزاری بازی در پایتخت تاکید داشتند.