حاج قاسم سلیمانی در گمنامی خدمات بسیاری به جهان اسلام ارائه داد

حاج قاسم سلیمانی در گمنامی خدمات بسیاری به جهان اسلام ارائه داد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمدرضا فلاح زاده در مراسم بزرگداشت سردار شهید سلیمانی و مرحوم آیت الله مصباح یزدی در حسینیه بزرگ سید محمدآقا یزد اظهار کرد: آیت الله مصباح یزدی آموزش یافته مکتب اهل بیت (ع) بود و در انقلاب اسلامی چه قبل از پیروزی و چه بعد از پیروزی از یاران صدیق امام راحل شناخته می‌شد و بعد از رحلت امام ایشان را به عنوان یار صمیمی رهبر معظم انقلاب می‌شناختند.

فلاح زاده با بیان اینکه آیت الله مصباح مظلومانه زیست افزود: علمای ربانی دو وظیفه اصلی دارند؛ یکی تفقه در دین و دیگری ترویج دین با بیان و قلم که آیت الله مصباح در حوزه آموزش دین از دوران طفولیت تا آخر عمر و دیگری تفقه در دین که همیشه فعال و ذهنی پویا داشت.

وی تصریح: امام فرمود اگر علمای اسلام و این فقهای بزرگوار نبودند معلوم نبود که دیگران چه چیزی را به نام اسلام به خورد توده‌ها می‌دادند بس بر ماست که از علمای ربانی تبعیت کنیم.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به رشادت غرور مردان هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: چه مردان بزرگی که دلیرانه برای این مرز و بوم جان دادند و حتی پیکرهای آنها پیدا نشد و پدران و مادران آنها ده‌ها سال است که در انتظار رسیدن خبری از فرزندانشان چشم به در دوخته‌اند و جا دارد مردم فاطمه وار و زینب گونه به دل مادران شهدا تسلی بدهند.

فلاح زاده عنوان کرد: اسلام به آسانی به دست ما نرسیده است اگر شهدا و کسانی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی نبودند شک نکنید که صدام تا خراسان پیشروی می‌کرد.

وی افزود: این سردار سلیمانی بود که فاتح خرمشهر و فاو و جزیره مجنون و حلبچه شد و بعد از جنگ هم فاتح کل سوریه، عراق و لبنان بود اما یک بار منیت نکرد و حتی در مصاحبه‌های خود نام شهدا و فرماندهان دیگر را می‌آورد.

فلاح زاده با بیان خاطره‌ای از سردار شهید سلیمانی گفت: روزگاری در سال ۸۴ از شهید سلیمانی برای حضور در یادواره شهدا در استان یزد دعوت شد مردم سوال می‌کردند این آقا کیست؟ نمی‌شد گفت ایشان فرمانده سپاه قدس است اما ایشان را به عنوان فرمانده لشکر ثارالله دوران جنگ معرفی می‌کردیم و اینگونه شهید سلیمانی در گمنامی برای خدا کار می‌کرد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به رشادت‌های شهید سلیمانی بعد از دفاع مقدس گفت: او زمانی ماموریت یافت در شرق سیستان و بلوچستان دو برنامه را پیاده کند یکی تار و مار کردن اهداف شوم اشرار به سرکردگی آمریکای جنایتکار و دوم ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به مردمان شیعه و سنی مناطق محروم ان دیار که به یاری خدا در آن ماموریت هم سربلند بیرون آمد.

فلاح زاده تصریح کرد: تمام کسانی که در مقابل اسلام قد علم کردند در عمل خود راسخ بودند و در اوهام خود به کرده خود اعتقاد داشتند چه صدام که معتقد بود چند روزه تهران را خواهد گرفت چه داعش که مرز خود را تا بنگلادش روی نقشه ترسیم کرده بود.

وی گفت: آنچه باعث شد ریشه همه کسانی که روی اسلام شمشیر کشیدند، خشکانده شود، حضور مالک اشترهایی چون سردار سلیمانی بود و حقیقتاً این مرد خداجو مالک اشتر گونه پای اسلام و انقلاب جان خودش را در طبق اخلاص گذاشت.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: مالک اشتر در فضیلت، تقوا، شجاعت و علم سرآمد یاران بود و سردار سلیمانی نیز هم مرد نبرد بود، هم مردم‌دار بود و اعتقاد قلبی به ولایت داشت.

منبع : مهر