حرکت به سمت تولید دانش بنیان در هلال احمر/ تولید چادرهای نانو

حرکت به سمت تولید دانش بنیان در هلال احمر/ تولید چادرهای نانو

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صفرعلی گفت: شرکت سرمایه‌گذاری هلال احمر ایران به‌عنوان بازوی اقتصادی جمعیت هلال احمر، با هدف ساماندهی، تمرکز و مدیریت کلان فعالیت‌های اقتصادی و شرکت‌های تابعه جمعیت شکل گرفته و در این راستا با بهره‌گیری از توان سرمایه‌های انسانی عمدتاً جوان، متخصص و متعهد، نسبت به راهبری فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و ارزش‌افزایی دارایی‌های شرکت و جمعیت اهتمام داشته است.

وی افزود: تبلور روحیه خدمت همراه با افزایش سودآوری و بهره‌وری جهت پشتیبانی از تحقق اهداف و مأموریت‌های ذاتی جمعیت هلال احمر، از طریق بهینه‌سازی فعالیت‌های تولیدی و خدماتی شرکت‌های تابعه در حوزه‌های گوناگون کسب‌وکار من‌جمله ساختمان، کشاورزی و دامپروری، بازرگانی و صنعت نساجی، همواره رویکرد اساسی در برنامه‌ریزی و اقدامات عملیاتی شرکت بوده است.

صفرعلی تصریح کرد: در این خصوص، اقدامات اساسی در جهت رونق تولید و توسعه و بهبود ارائه خدمات در شرکت سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تابعه، طرح‌ریزی و اجرایی شده و نتایج آن به‌طور عمده در افزایش محصولات و ارتقا کیفیت خدمات محسوس است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری هلال احمر ادامه داد: با عنایت ویژه به منویات مقام معظم رهبری (مدّظلّه‌العالی)، آنچه در سال ۱۴۰۱ موردنظر خواهد بود، افزایش کمی و کیفی محصولات و خدمات در سطح کلیه شرکت‌های هلدینگ بوده و برنامه‌ریزی میان‌مدت با رویکرد علمی و فناورانه در جهت بهره‌گیری از حوزه‌های دانش‌بنیان و افزایش اشتغال در جریان است به نحوی که علاوه بر استفاده از مبانی تولید دانش‌بنیان در محصولات فعلی، محصولات و خدمات آتی نیز که در استراتژی سبد توسعه محصول پیش‌بینی شده‌اند، از مفاهیم علمی و عملی تولید دانش‌بنیان بهره خواهند برد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: به‌عنوان نمونه تولید چادرهای جدید با ویژگی‌های نوین با استفاده از فناوری نانو در مرحله مطالعات، تحقیق و توسعه قرار داشته و به لطف خدا در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد. بر این اساس، اشتغال‌آفرینی پس از افزایش کمی و کیفی تولیدات قابل دستیابی خواهد بود و بستر مناسب به‌منظور بهره‌گیری از نیروهای خلاق، متخصص و مجرب بیش از پیش فراهم خواهد شد.

وی افزود: در سال جدید، این شرکت تمامی مساعی و توان خود را، بیش از پیش، جهت رونق تولید و توسعه اقتصادی از رهگذر مبانی دانشی و فناوری، با رویکرد بهینه‌سازی، سودآوری و اشتغال‌آفرینی و با هدف پشتیبانی و تأمین منابع در راستای تحقق اهداف و انجام مأموریت‌های جمعیت هلال احمر معطوف خواهد کرد.

صفرعلی تاکید کرد: در حوزه ساختمان، فعال سازی پروژه‌های جدید از جمله پروژه مجتمع مسکونی ازگل تهران، پروژه مجتمع تجاری فرهنگی ارومیه و پروژه مجتمع تجاری رشت، مجتمع تجاری بندرعباس و مجتمع‌های اداری، درمانی و تجاری در قزوین، علاوه بر ایجاد بستر بهره‌برداری مطلوب از دارایی‌ها، موجبات اشتغال‌آفرینی در مرحله اجرا و نیز پس از بهره‌برداری را فراهم کرده ایم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری هلال احمر با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه در حوزه کشاورزی و دامپروری گفت: با اهتمام ویژه به بهینه‌سازی تجهیزات تولید شیر و بهبود قابل توجه کیفیت و همچنین احداث سوله‌های پرواربندی جهت اقتصادی کردن تولیدات دامی، ضمن افزایش تولید محصولات دامی (شیر و گوشت) و تولیدات کشاورزی و باغی، ایجاد صنایع محصولات لبنی با بهره‌گیری از دانش فنی و فناوری‌های روز دنیا، به رونق تولید محصولات مرتبط در منطقه و اشتغال‌زایی در حوزه جغرافیایی خراسان رضوی منجر خواهد شد.

وی افزود: توسعه خدمات اقامتی و رفاهی و نیز ارائه خدمات گردشگری سلامت که از جمله خدمات با گستره جذب بین‌المللی به‌شمار می‌آید، به‌عنوان برنامه اصلی در دوران پساکرونا در شرکت تفریحی و آب‌درمانی هلال فردوس طرح‌ریزی شده است. همچنین اصلاح ساختار فعالیت‌های بازرگانی و طرح‌ریزی بسترهای فعالیتی جدید در قالب توسعه خدمات از جمله ارائه خدمات به جمعیت و شرکت‌های گروه و ورود به بازارهای جدید، با استفاده از نیروهای متخصص و مجرب در شرکت بازرگانی هلال احمر مدنظر است.

صفرعلی ضمن اشاره به انجام مقدمات و فراهم‌سازی بستر مناسب جهت عرضه سهام شرکت‌های کشت و صنعت هلال (در مرحله مقدماتی پذیرش) و نساجی که در مرحله اخذ مشاور و تدوین و ارائه مستندات مورد نیاز است، گفت: از طریق بازار سرمایه، افق جدیدی در فعالیت‌های اقتصادی جمعیت هلال احمر پدید خواهد آمد که ضمن ارتقا شفافیت، تأمین منابع مالی را نیز تسهیل خواهد کرد.

منبع : مهر