حرکت ووشو روی لبه حاشیه/ توضیحات مبهم رئیس در مورد چند استعفا

حرکت ووشو روی لبه حاشیه/ توضیحات مبهم رئیس در مورد چند استعفا

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون جهانی ووشو بعد از دو سال وقفه در نظر دارد رقابتهای قهرمانی جهان در رده‌های سنی پایه را اواخر سال میلادی جاری به میزبانی اندونزی برگزار کند. بر همین اساس هم فدراسیون ووشو ضمن تعیین تاریخ برگزاری مسابقات انتخابی، کادر فنی تیم‌های ملی را انتخاب کرد.

فدراسیون ووشو نفراتی را برای هدایت تیم‌های رده سنی پایه معرفی کرده که برخی از آنها سابقه محرومیت از کمیته انضباطی فدراسیون را در کارنامه خود دارند. در واقع فدراسیونی که برخی مربیان خود را در سالهای گذشته به دلایلی از فعالیت محروم کرده، حالا به همان‌ها حکم مربیگری تیم ملی داده است.

این دست تصمیمات بی ربط به اتفاقاتی که طی روزهای گذشته در ورزش کشور افتاده نیست و این دست تصمیمات بیشتر به برون رفت از حاشیه شبیه است تا تصمیماتی منطقی در مسیر پیشرفت.

از سوی دیگر در شرایطی با سازماندهی خوبی که این فدراسیون طی سالهای گذشته به لحاظ ساختاری داشته، در دوره مدیریت جدید و روی کار آمدن امیر صدیقی در دوران اوج کرونا با چالش جدی مثبت شدن تست دوپینگ برخی از قهرمانان خود مواجه شد. دوپینگی که به کوراش هم سرایت کرد و پس از آن نیز با استعفای دو عضو هیأت رئیسه حاشیه‌های ووشو سرو شکل جدیدی به خود گرفت.

برگزاری جلسه هیأت رئیسه حرف و حدیث‌های زیادی در پی داشت و صدیقی در توضیحی که روی خروجی سایت فدراسیون قرار گرفت، مسائلی را در خصوص استعفا مطرح کرده که قانع کننده که نیست هیچ و پر است از ابهام! رئیس فدراسیون از اساسنامه‌ای صحبت کرده که هنوز تصویب نشده و قرار است تصویب شود و یا از مشغله کاری اوجاقی صحبت کرده، در که وی ماه‌های گذشته هم مشغله کاری داشته و حضور در چند جلسه بدون شک نمی‌توانست دلیل استعفای او باشد.

رئیس فدراسیون در خصوص استعفای حسین اوجاقی گفت: وی همیشه همراه و یاور فدراسیون ووشو بوده است و ما در این فدراسیون، از ظرفیت ایشان کما فی السابق بهره خواهیم برد و استعفای حسین اوجاقی که با توجه به مشغله زیاد ایشان مطرح شده بود؛ مورد پذیرش قرار نگرفته است.

صدیقی در خصوص استعفای کاوه احمدی هم گفت: ایشان استعفای کتبی ارائه نکرده‌اند و این موضوع صرفاً شفاهی اعلام شده است. قطعاً در صورت دریافت استعفا کتبی، این موضوع برای اقدام مقتضی وتصمیم گیری بررسی خواهد شد. البته این در حالی است که با توجه به تغییرات اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، پس از برگزاری مجمع در تابستان سال جاری امکان حضور در هیئت رئیسه فدراسیون برای احمدی وجود نخواهد داشت و ترکیب هیئت رئیسه به طور کلی تغییرات جدی پیدا خواهد کرد.

به نظر می‌رسد فدراسیون ووشو آبستن حواشی زیادی است و مسئولان این فدراسیون برای برون رفت از شرایط فوق می‌بایست تدبیر بهتری اتخاذ کنند و با این دست کارها و برنامه‌ها نمی‌توان شرایط ووشو را عادی جلوه داد.

منبع : مهر