حضور تیم ملی والیبال نشسته در مسابقات جهانی با هدایت فرید صائبی

حضور تیم ملی والیبال نشسته در مسابقات جهانی با هدایت فرید صائبی

به گزارش خبرنگار مهر، هادی رضایی که بعد از بازی های المپیک توکیو و ثبت هفتمین قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته در این تیم، اعلام کناره گیری کرد همچنان نسبت به تصمیم خود مصمم است طوریکه حتی برای مسابقات قهرمانی جهان هم حاضر به همکاری با فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان و انجمن والیبال نشسته ایران نشده است.

هجدهمین دوره این رقابت ها اسفندماه به میزبانی هانگژو چین برگزار می شود و طی آن هر دو تیم فینالیست سهمیه بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را از آن خود می کنند.

ملی پوشان والیبال نشسته ایران در دوره پیشین این رقابت ها که سال ۲۰۱۸ به میزبانی هلند برگزار شد، با غلبه بر اوکراین راهی فینال شدند و سهمیه پارالمپیک توکیو را از آن خود کردند. آنها در دیدار نهایی هم با شکست ۳ بر صفر بوسنی هرزگوین برای هفتمین بار قهرمانی جهان را از آن خود کردند.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال نشسته در مسابقات اسفندماه علاوه بر دفاع از عنوان قهرمانی، باید از اولین فرصت برای کسب سهمیه بازی های پارالمپیک فرانسه هم استفاده کند. قرار است این دو مهم با هدایت فرید صائبی پیگیری شود.

صائبی که در زمان هادی رضایی به عنوان مربی در کادر فنی تیم ملی والیبال نشسته ایران حضور داشت قرار بود در مسابقات قهرمانی آسیا هم هدایت ایم تیم را عهده دار باشد. قرار بر این بود تا مسابقات قهرمانی آسیا ۱۸ تا ۲۳ آبان ماه (۹ تا ۱۴ نوامبر) در کیش برگزار شد اما انصراف ژاپن، کره جنوبی و هند منجر به لغو کلی مسابقات شد.

بدین ترتیب مسابقات قهرمانی جهان اولین رویدادی است که تیم ملی والیبال نشسته با هدایت فرید صائبی در آن شرکت خواهد کرد.

منبع : مهر