حضور در مسابقات جهانی مهم‌ترین برنامه فدراسیون وزنه‌برداری است

حضور در مسابقات جهانی مهم‌ترین برنامه فدراسیون وزنه‌برداری است

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن بیرانوند در تبریز افزود: مهم‌ترین فعالیت فدراسیون وزنه برداری حضور در مسابقات جوانان جهان است که فروردین سال آتی در کشور یونان برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اردوی تیم ملی وزنه برداری کشورمان زیر نظر سعید علی حسینی، سرمربی و کادر فنی در حال برگزاری است و مرحله اول آن در دشت مغان اردبیل انجام گرفت و مرحله دوم این اردو به زودی در استان گیلان برگزار خواهد شد.

بیرانوند عنوان کرد: حضور در مسابقات کشورهای اسلامی و المپیک آسیایی به میزبانی کشور چین دومین برنامه فدراسیون می‌باشد که همزمان در بخش بانوان نیز این مسابقات دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه تیم ملی وزنه برداری کشورمان مقام سوم نوجوانان جهان را کسب کرد، اضافه کرد: در این رقابت‌ها ۲ نفر از بانوان وزنه بردار موفق به کسب مدال شدند و این موفقیت، پتانسیل و انگیزه بالایی در بین بانوان به وجود آورده است.

وی ادامه داد: نوع پوشش بانوان وزنه بردار کشورمان نیز مورد تأیید فدراسیون جهانی قرار گرفته و همچنین موازین ایرانی و اسلامی رعایت شده تا شرایط حضور در میادین جهانی برای بانوان ایرانی مهیا شود.

دبیر فدراسیون وزنه برداری اظهار کرد: فدراسیون وزنه برداری و به خصوص ادارات کل ورزش و جوانان در استان‌ها، تلاش خود را به نحوی انجام خواهند داد تا حضور بانوان در رشته وزنه برداری راه خود را به خانواده‌ها پیدا کند، زیرا هر چه قدر ورودی در رشته وزنه برداری بانوان بیشتر باشد، به طور قطع نخبه‌های بیشتری را نیز می‌توانیم انتخاب کنیم.

بیرانوند در مورد جایگاه هیأت وزنه برداری آذربایجان شرقی در سطح کشور نیز یادآوری کرد: آذربایجان شرقی در حال تبدیل شدن به یکی از پایه‌های وزنه برداری کشور است و نسبت به گذشته پیشرفت قابل قبولی داشته است و امیدواریم اداره کل ورزش و جوانان استان نیز با حمایت مضاعف از این روال، به رشد هر چه بیشتر این رشته ورزشی در استان کمک کند.

منبع : مهر