حضور میلیونها زائر در کربلای معلی

حضور میلیونها زائر در کربلای معلی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، میلیون‌ها زائر در کربلای مقدس در میان تدابیر بهداشتی حضور دارند.

خبرنگار واع گزارش داد: خیل عظیم زائران از استان‌های مختلف عراق همچنان با پای پیاده عازم شهر مقدس کربلا هستند تا مراسم اربعین امام حسین علیه السلام را که فردا سه شنبه اوج آن خواهد بود برگزار کنند.

حضور میلیونها زائر در کربلای معلی

روز گذشته هم أفضل الشامی معاون تولیت آستان قدس حسینی، اعلام کرد که شهر مقدس کربلا شاهد اوج ازدحام زائران برای احیای مراسم زیارت اربعین است.

وی با اشاره به اینکه شهرکربلا در آستانه استقبال از شمار زائران و موکب‌های بیشتری است، گفت: وضعیت خدماتی و امنیتی به صورت روان در حال اجرا است. در خدمات ارائه شده به زائران کم و کاستی وجود ندارد. همچنین اوضاع امنیتی در تمام محورهای اطراف شهر با ثبات است.

الشامی اشاره کرد که برنامه‌های امنیتی و خدماتی طرح ریزی شده برای خدمت به زائران براساس اقتضای موقعیت، منعطف و قابل اصلاح و تغییر هستند.

وی با تأکید بر فراهم بودن تمامی امکانات و خدمات برای استقبال از شمار بالایی از زائران، اعلام کرد که پتانسیل‌های موجود در تمام بخشهای آستان قدس حسینی همچنان امکان ارائه خدمات به زائران بیشتری را دارد.

معاون تولیت آستان قدس حسینی تصریح کرد که مسیرها همچنان برای جابجایی زائران به مناطق نزدیک به مرکز شهر برای وسایل نقلیه باز است. برای حرکت خودروها و زائران برنامه ریزی و هماهنگی شده است و وسایل حمل و نقل آستان های مقدسه نیز برای جابجایی زائران به نزدیک ترین نقطه آستان ها در دسترس است.

الشامی اعلام کرد: طرح حمل و نقل بین نهادهای شرکت کننده در این طرح مانند وزارت حمل و نقل، بقاع متبرکه و سایر نهادهای حمایتی تقسیم شد و آستان حسینی خدمات حمل و نقل زائران در محور کربلا-بابل را بر عهده گرفت و امسال هیچ مشکلی در حمل و نقل زائران وجود نخواهد داشت.

منبع : مهر