حل مشکل راه‌آهن به کمک دولت/خسارت ۴۰۰ میلیارد تومانی اغتشاشگران

حل مشکل راه‌آهن به کمک دولت/خسارت ۴۰۰ میلیارد تومانی اغتشاشگران

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آئین بهره برداری از پروژه‌های مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی تهران و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مدیریت شهری اهتمام ویژه‌ای برای مناسب سازی وجود دارد گفت: در بوستان منطقه ۱۷ بنا به گفته برخی از عزیزان معلول تیکه‌ای از پارک و خط معلولان دارای مشکلاتی بود که اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم بوستان منطقه ۱۷ نیز به زودی افتتاح خواهد شد گفت: فاز اول این بوستان به طول ۱۷ هزار متر افتتاح شد و فاز دوم آن نیز به طول ۹ هزار متر به فاز اول افزوده خواهد شد.

زاکانی تصریح کرد: از قدرالسهم خودمان نیز بیشتر مناسب سازی کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم مناسب سازی را کامل کنیم.

زاکانی با بیان اینکه در کمیسیون ماده ۱۰۰ تخلفاتی که مرتبط با آسایش معلولین است به جرایم ختم نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این تخلفات منجر به بازسازی خواهد شد و به جریمه منتهی نمی‌شود. دستورالعمل مناسب سازی ساختمان‌ها وجود دارد و افراد ملزم به اجرا هستند. در مواردی که انجام نمی‌شود جریمه لحاظ نخواهد شد بلکه مناسب‌سازی می‌شود.

شهردار تهران درباره خسارات اغتشاشات گفت: حدود ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت دیدیم اما بیش از آن ناظر به پاکبانان، آتش نشانان، انتظامات مترو و سایر نیروهای خدماتی شهر تعرض شده است کسی که به نیروهای خدماتی آسیب وارد می‌کند یعنی از مدنیت بویی نبرده است و خسارات معنوی با تعرض به نیروهای ما بیشتر بوده است.

زاکانی در پاسخ به سوال خبرگزاری مهر، درباره زمان حل مشکل راه آهن منطقه بیان کرد: مدت زیادی است که موضوع حریم راه آهن را دنبال می‌کنیم اما حل این مشکل تنها بر عهده شهرداری نیست بلکه باید دولت نیز پای کار بیاید ما مساله را از طریق وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌کنیم که این مساله برطرف شود.

منبع : مهر