حمایت از ایده‌های نو در صنعت بیمه

حمایت از ایده‌های نو در صنعت بیمه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیمه مرکزی، رئیس کل بیمه مرکزی در سومین هفته از پویش فناورانه سه‌شنبه‌های نوآورانه صنعت بیمه با بیان مطلب بالا، از افزایش رضایت بیمه‌گذاران از خدمات بیمه‌ای به عنوان هدف نهایی بیمه‌گران یاد و اضافه کرد: دستیابی به این هدف در شرایط کنونی مستلزم بهره‌گیری از بسترهای تکنولوژیک، نوآورانه و فناورانه است.
مهندس مجید بهزادپور با اشاره به «تسهیل نظارت» به عنوان یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از بسترهای فناورانه در بیمه مرکزی گفت: علاوه بر این موضوع بهره‌گیری مناسب از بسترهای تکنولوژیک، زمینه‌های لازم را برای «افزایش دقت در نظارت» فراهم خواهد کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود «تسهیل عملیات بیمه‌گری»، «تسریع در فرایندهای خدمات‌رسانی بیمه‌ای»، «کاهش هزینه‌ها»، «افزایش بهره‌وری»، «ارایه خدمات گسترده» و «کاهش تقلبات» به عنوان مهم‌ترین اهداف برنامه‌های فناورانه صنعت بیمه نام برد و افزود: صنعت بیمه مجموعه‌ای از بنگاه‌های عمومی و خصوصی است که در عین همکاری، رقابت بسیاری را برای عرضه خدمات بیمه‌ای به مردم دارند و هدف نهایی آنها جلب رضایت بیمه‌گذاران و اعتماد عمومی است.
رئیس شورای عالی بیمه در ادامه سخنانش گفت: بنای صنعت بیمه این است که در زنجیره خدمات بیمه‌ای ارایه‌شده از «صدور و فروش» گرفته تا «ارزیابی و پرداخت خسارت»، با شیوه‌های جدید و مبتنی بر فناوری باشد تا با اتخاذ این رویکرد اولاً از ارائه خدمات بیمه‌ای روز عقب نمانیم و ثانیاً آمادگی لازم را برای رقابت با سایر شرکت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بیمه داشته باشیم.
وی تصریح کرد: نگاه به آینده می‌تواند ارائه خدمات را به‌روز کند و بر این اساس باید آمادگی لازم را برای نقش‌آفرینی در تحولات بزرگ داشته باشیم.
رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر این نکته که راهبرد اساسی بیمه مرکزی در برقراری این پویش، افزایش ضریب نفوذ بیمه با تکیه بر شیوه‌ها و محصولات نوین است گفت: تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده در اسناد و برنامه‌های بالادستی، مستلزم بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه با تقویت ارتباط صنعت بیمه با مشتریان و بیمه‌گذاران است.
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به «اجرای تکالیف قانونی» و «حرکت راهبردی برای توسعه صنعت بیمه»، به عنوان محورهای مهم حرکت بیمه مرکزی در راستای تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده، گفت: برای قرار گرفتن در مسیر حرکت جهش‌گونه، بهره‌گیری از تسهیلات و خدمات فناورانه یک ضرورت جدی است که البته نباید بدون برنامه و نقشه راه کامل باشد، از این‌رو برنامه تهیه‌شده برای تحقق اهداف از پیش‌بینی شده با همکاری و همراهی صاحب‌نظران و نهادهای تخصصی انجام‌شده که اجرای این پویش نیز بخشی از برنامه مذکور شده است.
گفتنی است در سومین هفته از پویش فناورانه سه‌شنبه‌های نوآورانه صنعت بیمه که با حضور اعضای هیأت عامل، جمعی از مدیران بیمه مرکزی، نمایندگان سندیکای بیمه‌گران ایران و پژوهشکده بیمه برگزار شد، برخی از مهم‌ترین سامانه‌های شرکت بیمه خاورمیانه و اپلیکیشن‌های حوزه گمرگ و حمل و نقل شرکت ایپاد معرفی شدند.