حمایت حزب مؤتلفه از جراحی اقتصادی توسط دولت

حمایت حزب مؤتلفه از جراحی اقتصادی توسط دولت

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص سیاست جدید دولت مبنی بر حذف ارز ترجیحی گفت: حزب مؤتلفه اسلامی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و ساماندهی به درآمد و هزینه معیشتی مردم راهکارهای اجرایی دارد، بنابراین با اعتماد به رئیس‌جمهور در صداقت و دلسوزی برای حل مشکلات مردم، از اقدامات دولت در جراحی اقتصادی و چاره‌سازی امور معیشتی حمایت می‌کند، ضمن آنکه نظرات کارشناسی را در هر مورد که مؤثر بداند تقدیم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: علی‌رغم کارشکنی‌هایی که از طرف عوامل سودجو و عناصر دارای افکار و تفکرات باندی صورت می‌گیرد و نیز با وجود جوسازی‌های رسانه‌ای معاندان و دشمنان، دولت در تأمین کالاهای سبد خانگی موفق است و تلاش دارد که فضای سالم اقتصادی را حاکم سازد و این نیت خیر کاملاً مورد تأیید حزب مؤتلفه اسلامی است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: حمایت از اقشار کم‌درآمد و توزیع عادلانه یارانه‌ها امری ضروری است. توزیع یارانه باید با توجه به نیاز کالایی و با معیار پرداخت صحیح آن انجام شود که دولت در این زمینه تلاش لازم را دارد. حل معضل ارز که سیاست‌های غلط موجب اثرگذاری آن بر قیمت کالاهای داخلی شده، بسیار ضروری است که البته در این زمینه باید همه جوانب رعایت شود و باید سیاست صحیح صادراتی و مشوق‌های ارز کالاهای صادراتی مورد توجه قرار گیرد.

بادامچیان اضافه کرد: در چنین شرایطی یک نگاه جامع به تولید، توزیع، مصرف، صادرات و ذخیره می‌تواند از یکسونگری که تعادل را به هم می‌زند جلوگیری نماید و در این نگاه جامع است که قیمت‌ها طبیعی شده و ثبات می‌یابند.

وی در ادامه از رئیس‌جمهور خواست از مردم در موضوع اقتصاد یاری بخواهد و مسائل اقتصادی را با حضور مردم، هوشمند و در قالب اقتصاد مردمی ساماندهی کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب افراطی، شبکه‌های پنهان و آشکار رسانه‌های استعماری و عوامل نفوذی و معاندین با تحلیل‌های غلط و گمراه‌کننده مشغول وسوسه‌های خناسانه، جنگ شدید نرم و ایجاد روحیه ناامیدی در بین مردم علیه نظام و انقلاب اسلامی هستند، امر «جهاد تبیین» وظیفه همگانی و همه دلسوزان و فعالان سیاسی کشور است، همه باید در برابر امواج بداخلاقی، تهمت، دروغ، شایعه‌پراکنی، سیاه‌نمایی، ایجاد ناامیدی در مردم و اغواگری، به وظیفه خود به صورت جهادی عمل کنند و اعضا و طرفداران حزب در سراسر کشور باید با تدبیر و آرامش در برابر شیطنت‌ها اقدامات مؤثر مردمی را ساماندهی کنند و روشنگری داشته باشند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو درباره مذاکرات برجام گفت: آمریکا و اروپا در موضوع برجام در برابر سیاست قاطعانه ایران دچار سردرگمی هستند. آمریکا در تحولات اخیر که جنگ اوکراین آن را حساس کرده، نیازمند است که با ایران به هر نحوی شده به تفاهم برسد، اما خوی سلطه‌گرانه و استکباری‌شان نمی‌تواند به سادگی حتی خود را با منافع ملی آمریکا وفق دهد، چه برسد به رعایت منافع ملی ایران.

بادامچیان بیان کرد: آن‌ها می‌دانند ایران به هیچ‌وجه در دولت رئیسی از حفظ منافع ملی خود کوتاه نخواهد آمد و اروپا که با حضور روسیه در جنگ اوکراین دچار انواع نابه‌سامانی شده و می‌شود، می‌خواهد خود را از مزاحمت آمریکا در روابطش با ایران رها کند و همچنین نمی‌خواهد با آمریکا دوگانگی داشته باشد، با سیاست استوار و مقاومت خردورزانه دولت سیزدهم، آمریکا و اروپا ناچار خواهند شد که از سیاست‌های غلط خود عقب‌نشینی کنند.

وی در ادامه جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن بانوی خبرنگار مسیحی شبکه الجزیره را نشان واماندگی و استیصال این رژیم غاصب، استعماری، ضد مسیحیت و یهودی دانست و شهادت وی را به جامعه خبرنگاران و اصحاب رسانه تسلیت گفت.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی از برگزاری دو جلسه مهم در حزب مؤتلفه اسلامی خبر داد و گفت: در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم میزبان متخصصان، کارشناسان و تجربه آموختگان پزشکی به همراه رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بودیم که در این جلسه ضمن استماع نظرات پزشکان درباره موضوعات مختلف جامعه پزشکی، راهکارهای برون‌رفت از این مشکلات مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در جلسه شورای مرکزی حزب نیز میزبان وزیر آموزش و پرورش بودیم که درباره موضوعات مرتبط در این بخش بحث و تبادل نظر شد.

بادامچیان در پایان بار دیگر ارتحال عالم بزرگوار آیت‌الله فاطمی‌نیا را به رهبر معظم انقلاب، جامعه روحانیت و وعاظ، دوستداران و علاقمندان و نیز خانواده ایشان تسلیت گفت.

منبع : مهر