حمایت همه جانبه ضامن موفقیت تکواندو است/ واکنش به پیشنهاد ساعی

حمایت همه جانبه ضامن موفقیت تکواندو است/ واکنش به پیشنهاد ساعی

رضا مهماندوست با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: هادی ساعی انتخاب خوبی برای تکواندو ایران بود، ساعی سال‌ها در شورای شهر حضور داشته و در سیستم ورزش نیز در بخش‌های مختلف مدیریت کرده و به عنوان یکی از قهرمانان برجسته دنیا می‌تواند تکواندو ایران را بازهم به صدر تیم‌های برتر دنیا بازگرداند. برای او آرزوی موفقیت دارم. هر چه شاهد موفقیت تکواندو ایران باشیم، برای همه اعضای این خانواده چه در داخل ایران و چه در کشورهای دیگر باعث افتخار است.

وی افزود: از این پس باید به حاشیه‌ها پایان داد، همه پشت او باشند از رسانه‌ها گرفته تا کمربند سفیدهای تکواندو، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کنار او باشند، حمایت کنند. هادی با شعار همدلی و اتحاد که خیلی مهم بود وارد فدراسیون شد و این می‌تواند یک نکته مثبت باشد ولی کافی نیست. موضوع مهم دیگر باید امکانات در اختیار تکواندو ایران قرار گیرد. بازگشت به صدر تکواندو روز دنیا با هزینه و اعزام و حضور مؤثر در میادین مهم بین المللی امکان پذیر است. همدلی و علمی شدن یک سو، حمایت هم سوی دیگر است. هر چقدر همدلی باشد، اگر تکواندوکار اردوی مشترک نرود، مسابقات مهم و سطح بالا شرکت نکند، باز هم نمی‌توان به موفقیت رسید.

سرمربی تیم ملی آذربایجان در خصوص حضور در جام فجر گفت: قصد داشتیم در تورنمت های اروپایی شرکت کنیم، ولی زمانی که ساعی تماس گرفت و گفت برای رونق بیشتر مسابقات تیم ملی را به ایران بیاور، من هم لبیک گفتم و برای اینکه کمک و حمایت کرده باشیم، حضور در مسابقات بین المللی تهران را در دستور کار قرار دادیم. البته تیم ما آماده نیست و مدتهاست شرایط خوبی نداریم. خوابگاه و سالن تمرین نداریم و با سختی‌های فراوان روزانه یک جلسه تمرین می‌کنیم.مدتی قبل هم در مسابقات آزاد ترکیه شرکت کردیم که در مجموع یک طلا و چهار برنز کسب کنیم.

مهماندوست در خصوص غیبت میلاد بیگی در سفر به تهران گفت: میلاد از چند ناحیه آسیب دیده بود که بخشی از آن برطرف شد ولی قبل از آنکه به ترکیه سفر کنیم، در تمرینات از ناحیه انگشت پای راست دچار شکستگی شد و چند روز دیگر تازه گچ پا را باز کرده و آرام آرام کار آماده سازی را آغاز می‌کند. خیلی دوست داشتیم که در مسابقات تهران و با تکواندوکاران خوب ایرانی مبارزه کند که تجربه خیلی مفیدی می‌توانست برای او باشد. با این شرایط باید برای مسابقات قهرمانی اروپا آماده شود. البته در وزن ۷۴ کیلوگرم «آیخان تقی زاده» را داریم که او هم آسیب داشت و دو ماه پیش جراحی کرد و دوران آماده سازی را طی می‌کند. دو مهره خوب خود را نداریم، البته او بر خلاف میلاد، به تهران می‌آید، ولی بعید می دانم شرایط مبارزه داشته باشد.

وی ادامه داد: هدف ما ابتدا مسابقات قهرمانی اروپا و سپس قهرمانی جهان در مکزیک است. این تورنمنت‌ها بخشی از برنامه آماده سازی ما برای حضور در این رویداد مهم و رسمی است که منتهی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌شود. اما واقعاً شرایط خوبی نداریم و هنوز قول‌های می‌دهند که عملی نمی‌شود. نزدیک به ۹ ماه است که حقوق کادر فنی و تکواندوکاران پرداخت نشده است. امیدوارم مشکلات حل شود و ما هم به روزهای خوب خود برگردیم.

سرمربی پیشین تیم ملی در پایان در واکنش به پیشنهاد مربیگری در ایران گفت: مانند گذشته تاکید می‌کنم که ایران مربیان بسیار خوبی دارد که نیازی به من نیست. ضمن اینکه من با فدراسیون تکواندو آذربایجان تا بازی‌های المپیک تعهد کاری دارم. جدا از این موارد، نزدیک به ۱۵ سال در کشورهای مختلف مربیگری کرده‌ام و خانواده هم با من در رفت و آمد بود. الان اینجا بچه ها مشغول تحصیل هستند و نمی‌توانم در شرایط فعلی بازهم پیشنهاد دیگری را قبول کنم. مهمتر از آن اینکه تکواندو ایران نیازی به من ندارد، آنقدر مربی خوب حتی بهتر از من در ایران هست که می‌توانند کار کنند و به روزهای خوب گذشته بازگردند.

منبع : مهر