حکمتیار به پاکستان سفر کرد

حکمتیار به پاکستان سفر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، «گلبدین حکمتیار»، رئیس حزب اسلامی افغانستان به پاکستان سفر کرده است.

حکمتیار که در حال حاضر از حامیان حکومت طالبان به شمار می‌رود، در سفر به پاکستان با «اسد قیصر» رئیس پارلمان و «مراد سعید» وزیر ارتباطات این کشور دیدار کرده است.

در همین ارتباط نیز، دفتر مطبوعاتی حزب اسلامی بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن گفته است که در دیدار حکمتیار با مقامات پاکستانی، درباره روابط افغانستان و پاکستان، وضعیت پناهندگان افغان مقیم پاکستان، بازگشایی گذرگاه مرزی تورخم و اسکان تجار افغان در پاکستان بحث و تبادل‌نظر صورت گرفته است.

پیش از این، رهبر حزب اسلامی، «گلبدین حکمتیار» گفته بود که حتی اگر این حزب در دولت جدید که توسط طالبان تشکیل شود، شرکت داده نشود، باز از آن حمایت خواهد کرد. وی به ارزیابی جدیدترین اوضاع در افغانستان پرداخت و با بیان اینکه اهداف قاطعانه‌ای برای شرکت در دولت طالبان ندارد، گفته بود: ما شیفته شراکت در دولت جدید افغانستان نیستیم اما از طالبان با هر روشی که آنها دولت جدید را در کشور تشکیل دهند، حمایت می‌کنیم.

حکمتیار همچنین استدلال کرده بود که آنها به کارایی داشتن دولت‌های ائتلافی اعتقاد ندارند چون چنین دولت‌هایی همیشه شکست خورده‌اند و افزود: ما با طالبان برادر هستیم و بین ما اجماع وجود دارد.

منبع : مهر