خاطره جالب رستم قاسمی از سردار سلیمانی در جنگ با داعشی ها در حلب

خاطره جالب رستم قاسمی از سردار سلیمانی در جنگ با داعشی ها در حلب

به گزارش خبرگزاری مهر، رستم قاسمی وزیر راه و شهر سازی صبح امروز دوشنبه ۱۳ دی ماه در یک برنامه رادیویی گفت: ویژگی‌های شخصیتی سردار حاج قاسم سلیمانی بسیار کم نظیر بود و فقدان ایشان یک افسوس برای ملت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در جریان آزادسازی شهر حلب که از منظر کارشناسان جنگی و رزمندگان شهادت طلب یک عملیات محال و بسیار سخت بود، تصمیم گیریها و فرماندهی حاج قاسم بسیاری را به بهت فرو می‌برد.

قاسمی افزود: بخش عمده‌ای از شهر حلب که دومین شهر صنعتی سوریه محسوب می‌شود در تصرف داعشی ها و خانواده‌های ایشان بود و در برخی از نقاط مرز بین نیروهای ما و داعشی ها کمتر از یک کوچه بود.

وی ادامه داد: با وجود قصاوت نیروهای داعشی و عزم جدی آنها برای به شهادت رساندن نیروهای مقاومت، شهید سلیمانی دستور دادند به منظور حمایت از خانواده‌های داعشی و در امان ماندن آنها از شرایط خطر، اردوگاهی تأسیس شود که غذا، بهداشت و امکانات رفاهی مهیا شود که این رفتار در شرایط سخت جنگی بسیار نادر است و حکایت از شخصیت بی نظیر ایشان دارد.

وزیر راه و شهر سازی یکی از افتخارات خدمت خود در نظام جمهوری اسلامی را همکاری با شهید سلمانی در سپاه قدس دانست و افزود: پس از تحویل وزارت خانه در دولت دهم به پشتوانه کارهای اجرایی حوزه اقتصاد، سردار سلیمانی پیشنهاد فعالیت در سپاه قدس را به بنده دادند که در طول این ۷ سال که توفیقی از الطاف خداوند محسوب می‌شد، تجربیات ارزنده‌ای در کنار سردار حاصل شد.

منبع : مهر