خبری ازصدور ویزای رکابزنان نشده/سفررئیس هیات خراسان‌رضوی جای مربی

خبری ازصدور ویزای رکابزنان نشده/سفررئیس هیات خراسان‌رضوی جای مربی

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی جهان در بخش جاده قرار است از روز یکشنبه هفت آینده در بلژیک برگزار شود. تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان با تأخیر بسیار اردوهای خود را در چند روز گذشته در تهران آغاز کرده و نفرات نیز برای حضور در این رویداد قطعی شده‌اند

فدراسیون دوچرخه سواری از بین حاضرین در اردو سه ورزشکار را برای شرکت در این رویداد انتخاب کرده است. سمیه یزدانی در بخش بانوان و علی لبیب و مهدی آقا کاشی در بخش امید نمایندگان ایران در مسابقات جهانی خواهند بود.

بلیط سفر به بلژیک تهیه شده اما هنوز ویزایی برای رکابزنان صادر نشده است. طبق اعلام سفارت قرار است فردا جمعه ویزای دوچرخه سواران صادر شود. فدراسیون دوچرخه‌سواری اقدامات اداری را برای اخذ ویزا انجام داده است اما هنوز پاسخی در این خصوص دریافت نکرده است. مشکلات اخذ ویزای شینگن که همیشه وجود داشته و همچنین بحث شیوع ویروس کرونا و تدابیری که کشور میزبان در این خصوص برای حضور شرکت‌کنندگان اعمال کرده، از جمله مسائلی است که صدور ویزا را با تأخیر مواجه کرده است.

اگر ویزا به موقع صادر شود، سه ورزشکار کشورمان راهی این رقابت‌ها خواهند شد. نکته حائز اهمیت در اعزام این گروه در این است که تیم بدون مربی راهی این مسابقات می‌شود. پراش مسئولیت هدایت رکابزنان را تا پایان بازی‌های المپیک توکیو برعهده داشت اما به دلیل عدم حضورش در ایران، از طرف فدراسیون این مسئولیت برعهده مجید ناصری گذاشته شد.

ناصری که داور بازی‌های توکیو بود از فدراسیون عذرخواهی و اعلام کرد که برای این رقابت‌ها شرایط و فرصت و زمان لازم را ندارد. به همین دلیل مسئولیت تیم در اردوها برعهده سجادی و حسین ناطقی افتاد. اما در نهایت هیچکدام از این نفرات هم به عنوان مربی راهی بلژیک نمی‌شوند بلکه قرار است روزبهان رئیس هیأت خراسان رضوی به عنوان مربی و سرپرست تیم را در این رویداد همراهی کند!

نود و چهارمین دوره مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جاده جهان از ۱۹ تا ۲۶ سپتامبر در فلاندر بلژیک برگزار می‌شود. حضور رکابزنان ایران در این رویداد به لحاظ محاسبه و ثبت امتیازات دوچرخه سواران در رنکینگ جهانی حائز اهمیت است.