خداحافظی رنگ آبی از شهرهای گیلان/ موج ششم نزدیک است

خداحافظی رنگ آبی از شهرهای گیلان/ موج ششم نزدیک است

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اعلام رنگ بندی جدید کرونایی از سوی وزارت بهداشت، اظهار کرد: بر اساس آمارهای جدید دو شهرستان املش و رضوانشهر که پیش از آبی بودند دوباره زرد شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه شهرستان‌های استان گیلان از نظر رنگ بندی زرد هستند، گفت: تغییر رنگ بندی کرونایی این دو شهرستان هشداری برای سایر شهرها است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه کرد: در هفته‌های اخیر بعد از فروکش کردن موج پنجم دوباره شاهد افزایش و کاهش تعداد بیماران بستری روزانه در استان هستیم.

وی در ادامه به برخی عوامل افزایش بستری‌ها اشاره و تصریح کرد: عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، رعایت نکردن فاصله اجتماعی، ترددها و مسافرت‌های غیر ضرور سبب شده تا دوباره شاهد افزایش آمارها و یا تغییر رنگ بندی کرونایی شهرها باشیم.

مهرابیان با اشاره به تسریع روند واکسیناسیون در استان گیلان، تأکید کرد: شهروندان نباید تصور کنند که تزریق واکسن ایمنی کامل در برابر کرونا برای آنها ایجاد می‌کند بلکه همچنان باید شیوه نامه‌ها را رعایت کنند.

وی ادامه داد: قطعاً هر گونه عادی انگاری و بی توجهی به توصیه‌ها و عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند رنگ بندی شهرهای استان گیلان را باز دستخوش تغییر کرده و ما را وارد موج ششم کند.

منبع : مهر