خریداران خودروهای برقی تسلا به علت کمبود قطعه باید ماه‌ها منتظر بمانند

خریداران خودروهای برقی تسلا به علت کمبود قطعه باید ماه‌ها منتظر بمانند

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، گزارش‌ها حاکی است که خریداران تسلا و سایر خودروهای الکتریکی (EVs) در چین باید به علت بحران جهانی کمبود تراشه، تا چندین ماه منتظر تحویل خودروهای خود باشند.

تولیدکنندگان قطعات خودرو و مونتاژکنندگان در چین و سراسر جهان به شدت در تلاش هستند تا تقاضای فزاینده مصرف‌کننده را برآورده کنند.

بر اساس این گزارش، بازار خودروهای برقی به شدت آسیب دیده است، چرا که نسبت به خودروهای سنتی، آنها به تراشه‌های بیشتری نیاز دارند.

به گفته دو مدیر فروش تسلا به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، خریدارانی که خودروهای مدل ۳ و مدل Y ساخت شانگهای را سفارش می دهند تا پایان سه ماهه اول خودروهای جدید خود را نخواهند دید.

تیان مائووی، یکی از مدیران شرکت خدمات خودروی Yiyou در شانگهای، به رسانه ها گفت: عدم تامین کافی تراشه مانع بزرگی برای رشد فروش در آستانه سال نوی چینی است. برخی از خریداران در مورد تاخیر طولانی در تحویل شکایت کرده اند.

سال گذشته، کمبود جهانی تراشه باعث اختلال شدید و گسترده در صنعت خودرو شد و انتظار می رود که در سال ۲۰۲۲ و احتمالاً پس از آن نیز ادامه یابد. حتی انتظار می رود که مونتاژکنندگان کوچکتر تولید خود را در سال جاری متوقف کنند.

علاوه بر این، گزارش شده است که این بحران با افزایش زمان تولید تراشه‌ها تشدید شده است. بر اساس گزارش گروه مالی Susquehanna مستقر در پنسیلوانیا، مدت بین سفارش یک تراشه تا زمان ارسال آن به 25.8 هفته در دسامبر افزایش یافته است که شش روز بیشتر از ماه قبل از آن بود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم