خرید ۱۵۰۰ تن گندم در گرمسار/ افزایش۲ برابری خرید تضمینی

خرید ۱۵۰۰ تن گندم در گرمسار/ افزایش۲ برابری خرید تضمینی

محمدعلی خالقی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم و خرید توافقی جو از کشاورزان گرمسار اظهار داشت: خرید از ابتدای خرداد آغاز و تا پایان برداشت گندم در منطقه ادامه دار خواهد بود.
وی با بیان اینکه تا کنون یک هزار و ۵۰۰ تن گندم از سه مرکز خرید تعاون روستایی در ایوانکی، کوشک و کردوان از کشاورزان گرمساری خریداری شده است، افزود: مبلغ خرید پایه ۱۰۵ هزار ریال است که ۱۰ هزار ریال نیز به عنوان جایزه تحویل گندم کشاورزان به دولت در نظر گرفته شده و در مجموع ۱۱۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم گندم از کشاورزان خریداری می‌شود.

رئیس اداره تعاون روستایی گرمسار با تاکید بر استقبال خوب کشاورزان گرمساری برای تحویل گندم بیان کرد: میزان خریداری گندم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش دو برابری داشته است.

خالقی با بیان اینکه پیگیری برای وصول مطالبات کشاورزان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: خرید جو به صورت توافقی و امانی از کشاورزان انجام می‌شود که تا کنون ۸۰۰ تن توسط مراکز تعاونی روستایی خریداری شده است.

وی مبلغ خرید جو را از ۱۱۰ هزار ریال تا ۱۱۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم جو اعلام کرد و گفت: خرید جو نیز در سه مرکز ایوانکی، کوشک و کردوان انجام می‌شود.

منبع : مهر