خطوط قرمز در مذاکرات رعایت شده/ منافع اقتصادی ایران تامین شود

خطوط قرمز در مذاکرات رعایت شده/ منافع اقتصادی ایران تامین شود

محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده کشورمان خطوط قرمز نظام را در مذاکرات رعایت کرده‌اند، اظهار داشت: مطمئن باشید که مذاکره‌کنندگان ما با دقت مذاکرات را دنبال می‌کنند.

وی بیان کرد: همچنین تیم نظارتی که برای مسائل هسته‌ای وجود دارد، به صورت جدی روند مذاکرات را رصد می‌کند تا حقوقی از ملت ایران پایمال نشود. اگر قرار است توافقی انجام شود، حتماً باید توافق خوبی باشد و برای ما انتفاع اقتصادی داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره شاخص‌های توافق خوب، گفت: توافق خوب از نظر ما آن است که حقوق هسته‌ای ما پایمال نشود و دستاوردهای هسته‌ای کشورمان از بین نرود. راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها حق جمهوری اسلامی ایران است، باید منافع اقتصادی برای ایران تامین شود و تحریم‌ها باید به صورت جدی برداشته شود و نه روی کاغذ.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اتفاقاتی که در دوره‌های قبل و در جریان مذاکرات رخ داد، دیگر نباید اتفاق بیفتد. مذاکرات الان به صورت جدی انجام می‌شود و تمام تلاش تیم مذاکره‌کننده ایران این است که مذاکرات با رعایت خطوط قرمز نظام و تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری انجام شود و توافق خوبی صورت گیرد.

رشیدی تاکید کرد: مبنای ما در مذاکرات، بی اعتمادی به طرف غربی است چرا که ما از طرف مقابل عدم پایبندی به توافق را دیدیم. باید راستی‌آزمایی انجام شود و باید همه تحریم‌ها برداشته شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در دوره‌های قبل مذاکرات وعده‌هایی داده شد و حتی روی کاغذ نوشته شد اما انجام نشد، الان حق ما این است که حتماً با رسیدن به اعتماد بالا، توافق را قبول کنیم و اگر قرار باشد مانند گذشته دوباره ملت ما لطمه اقتصادی ببینند، به هیچ وجه به صلاح نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توافق خوب فقط به معنای فروش نفت نیست، بلکه باید پول حاصل از فروش نفت هم به راحتی به کشورمان بازگردد. بانک‌ها و موسسات مالی در سراسر دنیا باید تحریم‌های ایران را بردارند تا مبادلات اقتصادی ما به طور جدی انجام شود.

منبع : مهر