خواسته‌های بوکس درتوان ثوری نیست/دست به دامن وزیر و معاونانش شدیم

خواسته‌های بوکس درتوان ثوری نیست/دست به دامن وزیر و معاونانش شدیم

اکبر احدی سرمربی سابق تیم ملی بوکس در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص عملکرد فدراسیون بوکس در چهار سال پیش گفت: بی انصافی است اگر بگوییم در این چهارسال هیچ کاری انجام نشده است ولی آن قدر اشتباهات مدیریتی در فدراسیون بوکس زیاد بوده که به جرأت می‌توان گفت نقاط ضعف فدراسیون به مراتب بیش از نقاط قوت بود.

وی افزود: ضعف مدیریت، عدم صداقت و عدم وجدان کاری باعث شد تا عملکرد فدراسیون مورد قبول نباشد. متأسفانه مسئول فدراسیون بیشتر به فکر منافع خود و استانش بوده است تا منافع بوکس کشور.

وی در خصوص اینکه چرا با فدراسیون قطع همکاری کردید، یادآور شد: ثوری را من و آقای مظاهری در بوکس نگه داشتیم چون او در بوکس جایگاهی نداشت و کسی وی را نمی‌شناخت ولی به واسطه من و آقای مظاهری رشد کرد و بعد جایگاهش محکم شد. در مدت حضورمان پایه‌های تیم ملی را محکم کردیم و تجربه سال‌ها حضورمان در بوکس را خالصانه به پای تیم ملی گذاشتیم.

ناکام کردن مربی موفق بوکس نشان از ضعف مدیریت دوستان دارد

احدی در خصوص اینکه یکی از مسئولان فدراسیون وی را ناکام‌ترین مربی تاریخ بوکس دانسته گفت: ابتدا این را بگویم که مطلبی توهین آمیز مستند و منتسب به یکی از مسئولان نه فقط درباره من بلکه درباره جمع زیادی از قهرمانان، افتخارآفرینان و مدال آوران بوکس مطرح شده بود که ما حتماً از طریق قانونی آن را پیگیری خواهیم کرد. اگر مسئولی از فدراسیون من را ناکام‌ترین مربی قرن می‌داند نشان از ضعف مدیریتی خود اوست چرا که سابقه من در بوکس کاملاً مشخص است.

وی تصریح کرد: اگر من بدترین مربی تاریخ بوکس بودم چرا در ادوار گذشته بهترین عملکرد را داشته‌ام؟ بعد از ۱۲-۱۳ سال در بازی‌های آسیایی ویتنام طلا گرفتیم. سال ۸۴ در مسابقات قهرمانی آسیا با حضور برترین رقبا طلا گرفتیم، در بازی‌های آسیایی هیروشیما همین آقای مظاهری که حالا فدراسیون دشمنش شده است طلا کسب کرد و پس از آن مجدداً در دوحه قطر طلایی شد اما حالا ما در مدیریت این افراد بدترین و ناکام‌ترین افراد در بوکس شده‌ایم.

معترضان فدراسیون دلسوز بوکس هستند

سرمربی سابق تیم ملی بوکس در خصوص اعتراض اخیر جمعی از قهرمانان بوکس در محل وزارت ورزش و جوانان گفت: افرادی که برای اعتراض نسبت به فدراسیون به وزارتخانه رفته بودند همه از قهرمانان و بزرگان بوکس بودند که کوچک‌ترین مدال آنها قهرمانی آسیا بود. آنها خواسته‌هایی از بوکس دارند که در توان ثوری نیست، آنها دلسوز بوکس هستند نه اینکه به فکر منافع خودشان باشند و برای همین مجبور شدند دست به دامن وزیر ورزش و جوانان و معاونانش باشند.

احدی ادامه داد: برخی دوستان در فدراسیون بوکس مسائل مالی دارند که اگر شفاف سازی شود باید خودشان بگذارند و بروند. نه نامی از کسی می برم و نه دخالتی در این موضوع می‌کنم. ورود به جزئیات این موارد در تخصص و حوزه من نیست ولی نهادهای نظارتی به خوبی موارد را رصد می‌کنند و این خواسته جامعه بوکس است که حق و حقوق بوکسورها به جیب کسی نرود.

خانواده بوکس برای نجات این رشته متحد شده‌اند

وی در خصوص مجمع انتخاباتی پیش رو عنوان کرد: خوبی این انتخابات این است که خانواده بوکس عدم تحقق وعده‌ها در چهارسال پیش رو را به خوبی دیده‌اند. می‌بینید حتی آنهایی که در فدراسیون پست دارند هم به خودشان فکر نمی‌کنند بلکه منافع بوکس برایشان مهمتر است و این انتخاب را ساده‌تر می‌کند. فکر می‌کنم خانواده بوکس برای انتخاب بهترین گزینه با یکدیگر هم فکر و متحد شده‌اند. در واقع خواست همه هم این است که این بار اعضای مجمع فقط به آینده بوکس فکر کند که چطور در معرض نابودی است و بهترین تصمیم را بگیرد.

منبع : مهر