خودروساز آمریکایی 3000 کارمند را به منظور کاهش هزینه‌ها تعدیل می‌کند

خودروساز آمریکایی 3000 کارمند را به منظور کاهش هزینه‌ها تعدیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، حدود ۳۰۰۰ کارمند خودروساز آمریکایی فورد موتور شغل خود را از دست خواهند داد چرا که این شرکت در تلاش است تا با کاهش هزینه‌های خود تولید خودروهای تمام برقی را افزایش دهد و از مرحله طولانی مدت گذار از خودروهای احتراق داخلی عبور کند.

مدیران این خودروساز که در دیربورن میشیگان مستقر هستند، روز دوشنبه این خبر را در یک ایمیل سراسری به کارکنان این شرکت اعلام کردند و گفتند که ۲۰۰۰ کارمند تمام وقت حقوق بگیر به همراه ۱۰۰۰ کارمند قراردادی دیگر تعدیل خواهند شد.

این برنامه کاهش مشاغل در شرکت فورد حدود ۶ درصد از ۳۱۰۰۰ نیروی کار تمام وقت حقوق بگیر در ایالات متحده و کانادا را شامل می‌شود.

بر اساس این گزارش، ۵۶۰۰۰ نفر از کارگران فورد که عضو اتحادیه کارگری هستند، تحت تأثیر این تعدیل نیرو قرار نگرفته‌اند. برخی از کارگران نیز شغل خود را در هند از دست خواهند داد.

از دست دادن شغل برای کارمندان فورد در زمان تغییرات بی‌سابقه صنعت خودرو رخ می دهد که برای بیش از 100 سال از طریق فروش وسایل نقلیه بنزینی امرار معاش کرده است.

دولت‌ها در سرتاسر جهان در حال تلاش برای حذف خودروهای احتراق داخلی به منظور کاهش تأثیر تغییرات آب و هوایی هستند.

شرکت‌هایی مانند فورد در حال سازماندهی انحلال کسب‌وکار تولید خودروهای احتراقی خود در طول چند سال آینده هستند و این در حالی است که آن‌ها سعی می‌کنند پول نقد کافی برای توسعه خودروهای الکتریکی ایجاد کنند.

فورد اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ نیمی از تولید جهانی خود را به خودروهای برقی اختصاص دهد.

مدیران این شرکت در ایمیل ارسال شده به کارمندان گفتند که فورد مزایای پایان کار و کمک قابل توجهی به کارمندان تعدیل شده برای یافتن شغل جدید ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم