خیرین استان مرکزی سه برابر مددجویان کمیته امداد این استان هستند

خیرین استان مرکزی سه برابر مددجویان کمیته امداد این استان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش مراکز نیکوکاری در استان مرکزی گفت: ابتدای امسال ۱۹۸ مرکز نیکوکاری در استان فعالیت داشتند که با فزایش ۱۱۵ مرکز نیکوکاری اکنون ۳۱۳ مرکز در استان مشغول فعالیت هستند که از محل مشارکت‌های مردمی، ۱۳۳ میلیارد و ۲۸۳ میلیون تومان به حساب این مراکز واریز شد.

مجید مؤمنی با بیان اینکه ۴۵ هزار و ۵۰۱ خانواده تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هستند، اظهار کرد: برای این خانواده‌ها ۱۷۱ هزار خیر وجود دارد که ۳۴ هزار خیر به ایتام، خدمات ارائه می‌کنند و تعداد خیران سه برابر مددجویان زیرپوشش است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۱۸۵ یتیم و چهار هزار و ۷۵۲ فرزند محسنین در بین مددجویان وجود دارند که ۳۵ هزار و ۱۴۹ خانوار حامی طرح اکرام محسنین هستند و تا پایان بهمن ماه ۴۷ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به حساب مستقیم این افراد واریز شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با بیان اینکه امسال ۱۳ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان صدقه از سوی مردم به مددجویان پرداخت شده است گفت: از ابتدای امسال ۸۰ هزار بسته معیشتی، ۷۴۰ هزار وعده غذایی گرم توسط پنج هزار و ۸۰۰ نفر میان نیازمندان توزیع شده است.

مؤمنی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن تاکنون ۲۰۱ واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده شده است بیان کرد: یک هزار و ۸۰۸ واحد مسکونی در دست اقدام است که تا پایان سال جاری ۴۹۲ واحد و تا خردادماه سال آینده نیز ۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان زیرپوشش این نهاد واگذار می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال توانمندی ۲۷ هزار خانوار جهت اشتغال بررسی شد و از این تعداد ۱۴ هزار خانوار مستعد شناخته شدند که برای ۶ هزار و ۵۷۵ خانوار اشتغال پایدار ایجاد شد و برای ۷۰۰ نفر نیز کاریابی شده که ۶۰ درصد آن برای زنان سرپرست خانوار بوده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با بیان اینکه امسال از سوی صندوق امداد ولایت ۱۰۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ۳۶ ماهه پرداخت شده است گفت: ۴۵ هزار خانوار به بیمه سلامت شهری معرفی شدند که این تعداد افراد به غیر از بیمه روستایی است که در این راستا برای هشت هزار و ۳۰۰ خانوار، چهار میلیارد و ۲۰۶ میلیون تومان فرانشیز پرداخت شد.

مؤمنی با بیان اینکه ۱۱ هزار دانش آموز و ۷۶۳ دانشجو از حمایت‌های این نهاد بهره مند می‌شوند گفت: ۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان و ۱۶۰۰ تبلت به دانش آموزان کمک شده و برای هر ترم دانشجویان ۶۵۰ میلیون تومان هزینه پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: میزان اعتبار جاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان امسال ۹۸۷ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته است و ۶۹۵ سری جهیزیه با هم افزایی خیرین به نو عروسان اهدا شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با اشاره به هفته نیکوکاری که از ۱۴ تا ۲۱ اسفندماه برگزار می‌شود گفت: مردم می‌توانند در این هفته حمایت‌های مالی خود را در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پایگاه در سراسر استان واریز کنند و مددجویان زیرپوشش این نهاد با ثبت نام در سامانه می‌توانند از خدمات آب، برق و گاز به صورت رایگان بهره‌گیری کنند.

منبع : مهر