دادستان تهران شبانه از محلات شوش و هرندی بازدید کرد

دادستان تهران شبانه از محلات شوش و هرندی بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی دادستان تهران به همراه هیأتی متشکل از مدیران ارشد شهری و انتظامی کشور و تهران جهت ساماندهی محلات شوش و هرندی و هرندی و احقاق حقوق عامه در این مناطق به صورت شبانه بازدیدی از این محلات و گرمخانه شهرداری تهران انجام داد.

در این بازدید سرپرست دادسرای مبارزه با مواد مخدر، قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کل کشور، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تهران، معاون شهردار تهران و مدیر کل بهزیستی استان تهران، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان تهران، دادستان تهران را همراهی می‌کردند.

در این بازدید کارشناسی میدانی با ساکنین محلات یاد شده نیز به صورت چهره به چهره گفتگو شد. همچنین با توجه به برودت هوا وضعیت معتادین متجاهر که شب‌ها را در خیابان سپری می‌کنند بررسی شد و در راستای احقاق حقوق عامه دستورات مهمی جهت بهبود وضعیت صادر شد.

در ادامه دادستان تهران از گرمخانه شهرداری تهران نیز بازدید کرد.

دادستان تهران گفت: این بازدید به منظور بررسی طرح جمع آوری معتادین به ویژه معتادین متجاهر که تصویر نامناسبی از کلانشهر تهران ارائه می‌دهد در این محلات انجام شده است.

وی اضافه کرد: معتادین متجاهر هم شهروند همین شهر هستند و مانند بقیه مردم حقوقی دارند و مناسب نیست شب‌های سرد زمستانی را در خیابان سپری کنند.

وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در دو هفته اخیر روند ساماندهی و جمع اوری افراد بی خانمان، معتاد و معتادمتجاهر سرعت بالایی گرفته است که ۳۳۰۰ نفر از آنها به کمپ‌های مختلف و بقیه به گرمخانه‌های شهرداری و اماکن درمانی معرفی شدند.

دادستان تهران ادامه داد: بازدیدها و نظارت دادستانی تهران در این طرح به صورت مستمر تا پاکسازی کامل این منطقه ادامه خواهد یافت.

صالحی گفت: در اولین گام ظرف مدت یک هفته قرارگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر در این محل باید ایجاد شود.

وی همچنین اظهار کرد: مقرر شد شهرداری تا یک هفته آینده مکانی را بعنوان قرارگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر، تعیین و جهت ساماندهی معتادین متجاهر تحویل نماید.

صالحی تاکید کرد: تمامی ضایعاتی‌های غیر مجاز محله شوش و هرندی خصوصاً در کوچه صابونچی باید پلمپ شوند.

وی گفت: در خصوص جانمایی مرکز جامع غربال تصمیم گیری خواهد شد.

صالحی در پایان افزود: همه مدیران و مسئولان شهر تهران کمک کنند تا این طرح با موفقیت اجرایی شود و دادستانی تهران با تمام نیرو از این طرح حمایت قضائی خواهد کرد.