دبیرانجمن قطعه سازان: تارا اتوماتیک ثمره برنامه‌ریزی صحیح ایران خودرو در سخت‌ترین شرایط تحریم بوده است

دبیرانجمن قطعه سازان: تارا اتوماتیک ثمره برنامه‌ریزی صحیح ایران خودرو در سخت‌ترین شرایط تحریم بوده است

مازیار بیگلو در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم با بیان این‌که تارا اتوماتیک ثمره اعتماد مدیران به جوانان و قطعه سازان بوده، افزود: به لحاظ مشخصات فنی از جمله عملکرد دنده‌ای این خودرو و به سبب نصب  گیربکس با کیفیت و موتور با توان گشتاور مناسب، شرایط برای استقبال مشتریان از این خودرو را فرآهم آورده و جای امیدواری است نسخه اتوماتیک آن، جایگاه خوبی را در بازار به دست آورد.
وی با یادآوری برخی از اقدامات انجام شده در مسیر داخلی سازی خودرو تارا، گفت: برای نخستین بار در صنعت خودرو، شاهد تولید خودرویی با این سطح از کیفیت هستیم که با بالاترین توان داخلی در روند تولید آن به‌کار بسته شده است.
بیگلو تصریح کرد: این امر مزیت برای شرکت ایران خودرو خواهد بود تا در شرایط سخت و حتی تداوم تحریم ها و البته با همکاری و همراهی افزون تر قطعه سازان، گام‌های محکم‌تری را برای خودکفایی داخلی در حوزه تولیدات خود بردارد.
دبیر انجمن قطعه سازان با بیان این‌که تولید این خودرو زمینه‌ساز افزایش خودباوری و اعتماد قطعه سازان به تولیدات بیشتر بوده، تصریح کرد: با تولید خودرو تارا اتوماتیک در آینده نزدیک شاهد عرضه خودرو کراس اور ایران خودرو خواهیم بود و این نمونه‌ای از توانمندهای عظیم قطعه سازان کشور است که مسلما در آینده قادر به تولید قطعات خاص برای محصولات جدید خواهند بود.
بیگلو افزود: در اوایل اجرای این پروژه، با توجه به پیچیدگی برخی قطعات، قطعه سازان با تردید اعلام آمادگی کردند ولی با پیگیری مدیرعامل ایران خودرو که کاملا قابل تقدیر است؛ شرایطی فرآهم شد تا قطعه سازان با روحیه جهادی مشارکتی فعال در آن داشته باشند.
دبیر انجمن قطعه سازان ادامه داد: انتظار می رود با توجه به کیفیت بالا و دریافت استاندردهای روز اروپا، تارا اتوماتیک جزو محصولات ۵ ستاره خودرویی کشور باشد.
بیگلو با تاکید بر این‌که تارا اولین فرزند واقعی خودروسازی و صنعت قطعه سازی کشور است؛ گفت: صفر تا صد این خودرو با همت و انگیزه توان داخلی انجام شده است و با همین روحیه در کنار هم برای سربلندی و اتکا به توان داخلی گام بر خواهیم داشت.
وی در پایان تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری بارها تصریح فرموده‌اند؛ امیدوارم بعد از رفع تحریم ها، مجاهدات ها و تلاش های ماندگار فرزندان این سرزمین در صنعت خودرویی کشور فراموش نشود و فرمان خودرو سازی به سمت غرب و شرق برنگردد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم