دختران ایران فاتح جام سی و دوم فجر/ ‏ازبکستان‬ نایب قهرمان شد

دختران ایران فاتح جام سی و دوم فجر/ ‏ازبکستان‬ نایب قهرمان شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، سی و دومین دوره مسابقات تکواندو بین المللی جام فجر، در گروه زنان که روز گذشته با حضور ۱۲۶ تکواندوکار از ۱۰ کشور ایران، افغانستان، ارمنستان، آذربایجان، هند، اردن، قزاقستان، پاکستان، ترکیه، ازبکستان و تیم پناهندگان در سالن خانه تکواندو آغاز شده بود، در نهایت با قهرمانی اعضای تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

ملی پوشان ایران با کسب ۹۳۲ امتیاز روی سکوی نخست ایستادند. ازبکستان با ۲۳۹ امتیاز نایب قهرمان شد. قزاقستان با ۸۷ امتیاز در مکان سوم قرار گرفت. آذربایجان با ۸۴ امتیاز، اردن با ۴۹ امتیاز و هند با ۱۴ امتیاز رده بعدی را از آن خود کردند.

در بخش مدالی هم تیم ملی ایران با ۷ مدال طلا و یک برنز قهرمان شد. ازبکستان با یک طلا و دو نقره در مکان دوم ایستاد و پرشین سازه شهسوار هم با دو نقره عنوان سوم را به خود اختصاص داد. آذربایجان، قزاقستان و اردن هم عناوین بعدی را کسب کردند.

در پایان این رقابتها مهرو کمرانی به عنوان بهترین مربی، اوسی پووا (ازبکستان) به عنوان فنی‌ترین تکواندوکار، جمهوری آذربایجان به عنوان تیم اخلاق، روشنک حسینی (ایران) به عنوان بهترین سرپرست، سیده زهرا صمدیان (ایران)، «اوزلیم کاکیر» (ترکیه) و «آیگول عبدالف» (آذربایجان) هم به عنوان بهترین داوران انتخاب و معرفی شدند.

امروز دوشنبه ۱۶ اسفند ماه در روز پایانی این رقابتها ۶۵ تکواندو در اوزان ۴۹-، وزن ۵۷- کیلو گرم، وزن ۶۷- کیلو گرم و وزن ۷۳+ کیلوگرم به رقابت پرداختند که نفرات برتر به این شرح معرفی شدند:

وزن دوم (۴۹ – کیلوگرم ):۱- مبینا نعمت زاده (ایران) ۲- غرل سلطانی (ایران) ۳- سارا میزبان و پریماه چنگی (هردو از ایران)

وزن چهارم (۵۷- کیلو گرم ):۱- نسترن ولی زاده (ایران) ۲- تینا مدانلو (ایران) ۳- زهرا شیدایی و نگار عزیزی (هردو از ایران)

وزن ششم (۶۷- کیلوگرم ):۱- یاسمن محمدی (ایران) ۲- فریدا عزیزوا (آذربایجان) ۳- جولیانا الصادق (اردن) و الهام حقیقی (ایران)

وزن هشتم (۷۳+ کیلوگرم ):۱- اوسی پووا (ازبکستان) ۲- زهرا پوراسماعیل (ایران) ۳- زینب اسماعیلی و اکرم خدابنده (هردو از ایران)

منبع : مهر