درآمد مالیاتی کشور در دولت سیزدهم ۶۰ درصد رشد یافته است

درآمد مالیاتی کشور در دولت سیزدهم ۶۰ درصد رشد یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در تشریح جلسه این کمیسیون در خصوص وصول درآمدهای مالیاتی کشور و جلوگیری از فرار مالیاتی، گفت: در این جلسه که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیران سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد، در ابتدا خاندوزی گزارشی از روش‌های نوین مالیات ستانی و برنامه‌های دولت برای تحقق درآمدهای مالیاتی به اعضای کمیسیون اصل نود ارائه کرد.

وی افزود: بر اساس گزارش وزیر اقتصاد درآمد مالیاتی کشور در دولت سیزدهم ۶۰ درصد رشد داشته است. اما آنچه واضح است اینکه همچنان شاهد معضل فرار مالیاتی و یا عدم پرداخت مالیات توسط برخی از شرکت‌های بزرگ هستیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: شرکت‌های صوری و غیر واقعی و کارت‌های بازرگانی بدون پشتوانه معضل اصلی مالیات ستانی در کشور است، همچنین برخی شرکت‌های بزرگ در کشور فرارهای مالیاتی بزرگی را داشته‌اند که گزارش آن به کمیسیون رسیده است و یکی از وارد کنندگان خودرو بر اساس گزارش وزیر اخیراً با برخورد به موقع اعمال قانون شده است.

خضریان با بیان اینکه کمیسیون اصل نود برای تحقق عدالت مالیاتی و برخورد با دانه درشت‌هایی که با درآمدهای کلان از عمل به قانون مالیات استنکاف می‌کنند حساسیت ویژه دارد، گفت: پرونده مالیاتی ۱۰۰ شخصیت حقوقی و حقیقی که بیشترین معوقات مالیاتی را دارند با جزئیات و اعداد و ارقام در اختیار کمیسیون اصل نود قرار گرفته است و مقرر شد ابربدهکاران مالیاتی به تفکیک استان به کمیسیون معرفی و برنامه‌های دولت برای جلوگیری تکرار مسأله فرار مالیاتی به کمیسیون ارائه شود و متخلفان از قانون به دستگاه قضائی معرفی خواهند شد.