درخشش نوری و زرین کمر با کسب دو مدال طلا

درخشش نوری و زرین کمر با کسب دو مدال طلا

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این مسابقات که با حضور تکواندوکارانی از بیش از ۹۰ کشور جهان در بلغارستان و سالن «آرمتس» شهر صوفیه جریان دارد، امروز شنبه هشتم مردادماه و در روز سوم مسابقات، تکواندوکاران اوزان ۴۱- و ۴۵- کیلوگرم پسران، ۴۴-، ۵۵- و ۵۹- کیلوگرم دختران به مصاف رقبای خود رفتند که حاصل تلاش سه نماینده ایران دو مدال طلا بود.

پرنیان نوری که به فینال وزن ۴۴- کیلوگرم راه پیدا کرده بود، در مبارزه برای کسب مدال طلا «سانگ تونگ» از تایلند را د ردو راند متوالی و با نتایج ۸ بر ۴ و ۱۱ بر ۵ از پیش رو برداشت و روی سکوی قهرمانی ایستاد. وی صبح امروز کار خود را برتری ۲ بر صفر مقابل «گابریلا کاسنیسکا» از لهستان آغاز کرد و در ادامه با همین نتیجه در پیکار با «تکین زینپ» از ترکیه و «تورس» از آمریکا به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله هم «بائیز» از مکزیک را در ۲ راند متوالی از پیش رو برداشت و به فینال راه پیدا کرده بود.

حنا زرین کمر آخرین تکواندوکار ملی پوش کشورمان در روز سوم بود که برای کسب مدال طلای وزن ۵۹- کیلوگرم «النا برادیچ» از صربستان را پیش رو داشت که در دو راند و با نتایج ۱۲ بر ۸ و ۸ بر یک رقیب خود را شکست داد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

وی دور نخست ۲ بر صفر مقابل «رازان محمد» از اردن صاحب پیروزی شد و سپس «بوری وی» از کرواسی و «لی» از کره جنوبی را نیز با همین نتیجه از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. زرین کمر در این مرحله و در یک مبارزه برتر «هوئزو» از آمریکا را در دو راند متوالی و با نتایج ۱۲ بر صفر در کمتر از ۸۰ ثانیه شکست و راهی دیدار پایانی شد.

برای تیم ملی تکواندو ایران تا پایان روز سوم باران جمال لیوانی، ساینا علیپور، پرنیان نوری و حنا زرین کمر چهار نشان طلا، محمد عرفان زارع یک نشان نقره و فاطمه باقرزاده یک نشان برنز کسب کرده اند. آرش ضامنی، امیرحسین ولی محمدی و آردین نجفی نیز از دور رقابت‌ها کنار رفته‌اند.

برنامه روز پایانی

فردا یکشنبه نهم مردادماه و در روز پایانی مبارزات اوزان ۴۹-، ۵۷- و ۶۱- کیلوگرم در گروه پسران، ۳۷- و ۵۹+ کیلوگرم در گروه دختران برگزار می‌شود که چهار تکواندوکار کشورمان به دیدار رقبای خود می‌روند.

محمد مهدی سعادتی در وزن ۴۹- کیلوگرم که ۳۲ تکواندوکار حضور دارند، دور نخست «ون ین» از چین تایپه را پیش رو دارد و سپس به مصاف برنده فرانسه و انگلستان می‌رود. در وزن ۵۷- کیلوگرم هم که ۳۶ تکواندوکار ثبت نام کرده اند، محمد حسین تقی پور بعد از یک دو استراحت به مصاف برنده مکزیک و آمریکا خواهد رفت.

رادین زینالی در وزن ۶۱- کیلوگرم که ۳۱ تکواندوکار مبارزه خواهند کرد، دور نخست به مصاف «ماچادو» از برزیل می‌رود و در صورت برتری با برنده کره جنوبی و کانادا مبارزه پیکار خواهد کرد.

پرنیان ساکی آخرین نماینده تیم ملی کشورمان در گروه دختران است که در وزن ۳۷- کیلوگرم و در میان ۳۳ تکواندوکار حاضر در این وزن دور نخست برای مبارزه با «الینا کریموا» از بلغارستان به میدان می‌رود و سپس برنده کانادا و استرالیا را پیش رو خواهد داشت.

برای تیم ملی تکواندو ایران تا پایان روز سوم؛ باران جمال لیوانی و ساینا علیپور ۲ نشان طلا، محمد عرفان زارع یک نشان نقره و فاطمه باقرزاده یک نشان برنز کسب کرده اند. آرش ضامنی، امیرحسین ولی محمدی و آردین نجفی نیز از دور رقابت‌ها کنار رفته‌اند.

این دوره از مسابقات فردا یکشنبه به پایان می‌رسد.

منبع : مهر