درخواست سعید محمد از وزیر صمت برای واردات 8200 خودرو

درخواست سعید محمد از وزیر صمت برای واردات 8200 خودرو

به گزارش خبرنگار  اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ در بخشی از نامه سعید محمد خطاب به فاطمی امین وزیر صمت آمده است؛

« بازگشت به نامه شماره … با موضوع اعلام آمادگی تامین خودرو از طریق واردات با سرفصل‌های مندرج در نامه مذکور،‌به استحضار می‌رساند سازمان‌های مناطق آزاد کیش و قشم به طور مبرم نیازمند بازسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و سازمانی خود در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی قطر است.

از این خواهشمند است دستور فرمایید در چارچوب قوانین و مقررات نسبت به صدور مجوزهای لازم جهت واردات خودرو توسط آقای نیازی به جزایر کیش و قشم موافقت کرده و مساعدت حداکثری را در این راستا مبذول فرمایید .»

به گزارش تسنیم، محمد در نامه مذکور درخواست واردات ۸۲۲۰ دستگاه انواع خودرو از جمله خودروهای حمل‌ونقل عمومی، ون تشریفاتی، سواری تشریفاتی، مینی بوس،‌اتوبوس و سواری سازمانی را از وزیر صمت داشته است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی چند روز قبل خواستار بازنگری در مصوبه واردات خودرو شده و گفته بود: جای سرزمین اصلی و مناطق آزاد عوض شده و این اشتباهات در قانون گذاری برای مناطق آزاد، سم مهلک سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی کشور است.

محمد با اشاره به مصوبه اخیر واردات خودرو، افزود: در این مصوبه، مشوق های در نظر گرفته شده برای سرزمین اصلی بیش از مناطق آزاد است و مناطق آزاد با محدودیت بیشتری نسبت به سرزمین اصلی مواجه شده اند.

وی با اشاره به نگاه کارشناسی و نقد فنی و قانونی به این مصوبه، افزود: این مصوبه اجحاف در حق مناطق آزاد است که در نهایت بهبود وضعیت اقتصاد کلان کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

وی خواستار بازنگری جدی در مصوبه اخیر و احیای نقش موثر و حیاتی مناطق آزاد در واردات هدفمند خودرو را از معاون اول رییس جمهور خواستار شده بود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم